Δεν καταλαβαινω με ποια λογικη μπαινει ...λουκέτο επ΄ αόριστον σε oρισμενα Μουσεία της Ελλαδας, οπως για παραδειγμα στο Αρχαιολογικο Μουσείο Ηρακλείου, ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά μουσεία σε παγκοσμιο επιπεδο.
H γνωστη δικαιολογια δεν υπάρχουν χρήματα, ακουγεται...παλιοτερη κι απο την ιδια την..Ακροπολη και εχω βαρεθει να την ακουω στην Ελλαδα, οταν ολοι ξερουμε οτι χρηματα βρισκονται οταν θελουμε και για οποιο ασχετο γεγονος και πανηγυρακι μας προκυψει...
Κλειστό λοιπον λόγω εργασιών ανακαίνισης περίπου δυόμισι χρόνια (Νοέμβριος 2006), το μουσείο με τους 246.000 επισκέπτες ετησια, από τα πρώτα σε επισκεψιμότητα στην Ελλάδα- θα παραμείνει, άγνωστο για πόσα ακόμη χρόνια, με το λουκέτο στην πόρτα.
Και ενώ κανενας δεν είναι σε θέση να απαντήσει πότε θα ανοίξει το μουσείο, βεντέτα έχει ξεσπάσει μεταξύ των αρχαιολόγων. Δύο αντίπαλα στρατόπεδα αποτελούν οι αρχαιολόγοι της επιστημονικής ομάδας του μουσείου με την τοπική Εφορεία, που ερίζουν για τη μεταφορά αρχαιοτήτων από την Εφορεία προς το μουσείο, αλλά και τη διαχείριση χώρων, όπως το γκαράζ που φιλοξενεί την προσωρινή έκθεση.
Βεντέτα όμως έχει ξεσπάσει ακόμη και ανάμεσα στα ίδια τα μέλη της επιτροπής, που διαφωνούν για τον τρόπο έκθεσης των 9.500-10.000 αντικειμένων (από τα 15.000 που παρουσιάζονταν στο παλιό μουσείο) με αποτέλεσμα η κόντρα τους να φτάσει έως το τραπέζι του Συμβουλίου Μουσείων, ενώ υπάρχουν και μέλη που δεν συμμετέχουν καν στις συνεδριάσεις.
Οι πραγματικοι λογοι, ομως, που οδηγησαν στην σημερινη κατασταση οφειλονται κυρια στην πολιτικη και του ΠΑΣΟΚ, αλλα και της Ν.Δ, με σκοπο την εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενω η εγκατάλειψη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας από όλες τις κυβερνήσεις ειναι φανερη. Πολλοι μιλουν για υπηρεσιακό «διαζύγιο» και για κονδύλια και προσωπικό,που χρειαζονται οι Εφορείες ωστε να προχωρούσαν τις έρευνες και τις δημοσιεύσεις και τότε τα μουσεία θα έπαιζαν τον πραγματικό τους ρόλο, δηλαδή, την προβολή και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η πόλη παντως του Ηρακλείου και ο «πρώτος ευρωπαϊκός πολιτισμός»- ο μινωικός- θα εκπροσωπούνται μόνο από 400 εκθέματα που αποτελούν την αφρόκρεμα σε μια προσωρινή έκθεση, σε έναν χώρο που προοριζόταν αρχικώς για γκαράζ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας τον Αύγουστο του 2006, 48.100 επισκέπτες πέρασαν το κατώφλι του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, τον ίδιο μήνα του 2007 επισκέφθηκαν την προσωρινή έκθεση (που άνοιξε τον Ιούλιο) μόλις 27.835 επισκέπτες και το 2008 26,5% λιγότεροι, δηλαδή 20.459 άνθρωποι.
H γνωστη δικαιολογια δεν υπάρχουν χρήματα, ακουγεται...παλιοτερη κι απο την ιδια την..Ακροπολη και εχω βαρεθει να την ακουω στην Ελλαδα, οταν ολοι ξερουμε οτι χρηματα βρισκονται οταν θελουμε και για οποιο ασχετο γεγονος και πανηγυρακι μας προκυψει...
Κλειστό λοιπον λόγω εργασιών ανακαίνισης περίπου δυόμισι χρόνια (Νοέμβριος 2006), το μουσείο με τους 246.000 επισκέπτες ετησια, από τα πρώτα σε επισκεψιμότητα στην Ελλάδα- θα παραμείνει, άγνωστο για πόσα ακόμη χρόνια, με το λουκέτο στην πόρτα.
Και ενώ κανενας δεν είναι σε θέση να απαντήσει πότε θα ανοίξει το μουσείο, βεντέτα έχει ξεσπάσει μεταξύ των αρχαιολόγων. Δύο αντίπαλα στρατόπεδα αποτελούν οι αρχαιολόγοι της επιστημονικής ομάδας του μουσείου με την τοπική Εφορεία, που ερίζουν για τη μεταφορά αρχαιοτήτων από την Εφορεία προς το μουσείο, αλλά και τη διαχείριση χώρων, όπως το γκαράζ που φιλοξενεί την προσωρινή έκθεση.
Βεντέτα όμως έχει ξεσπάσει ακόμη και ανάμεσα στα ίδια τα μέλη της επιτροπής, που διαφωνούν για τον τρόπο έκθεσης των 9.500-10.000 αντικειμένων (από τα 15.000 που παρουσιάζονταν στο παλιό μουσείο) με αποτέλεσμα η κόντρα τους να φτάσει έως το τραπέζι του Συμβουλίου Μουσείων, ενώ υπάρχουν και μέλη που δεν συμμετέχουν καν στις συνεδριάσεις.
Οι πραγματικοι λογοι, ομως, που οδηγησαν στην σημερινη κατασταση οφειλονται κυρια στην πολιτικη και του ΠΑΣΟΚ, αλλα και της Ν.Δ, με σκοπο την εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενω η εγκατάλειψη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας από όλες τις κυβερνήσεις ειναι φανερη. Πολλοι μιλουν για υπηρεσιακό «διαζύγιο» και για κονδύλια και προσωπικό,που χρειαζονται οι Εφορείες ωστε να προχωρούσαν τις έρευνες και τις δημοσιεύσεις και τότε τα μουσεία θα έπαιζαν τον πραγματικό τους ρόλο, δηλαδή, την προβολή και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η πόλη παντως του Ηρακλείου και ο «πρώτος ευρωπαϊκός πολιτισμός»- ο μινωικός- θα εκπροσωπούνται μόνο από 400 εκθέματα που αποτελούν την αφρόκρεμα σε μια προσωρινή έκθεση, σε έναν χώρο που προοριζόταν αρχικώς για γκαράζ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας τον Αύγουστο του 2006, 48.100 επισκέπτες πέρασαν το κατώφλι του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, τον ίδιο μήνα του 2007 επισκέφθηκαν την προσωρινή έκθεση (που άνοιξε τον Ιούλιο) μόλις 27.835 επισκέπτες και το 2008 26,5% λιγότεροι, δηλαδή 20.459 άνθρωποι.
ΙΝFO: Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου είναι έργο του αρχιτέκτονα Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη
1904. Κτίζεται το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.
1937. Κατασκευάζεται το νέο κτίριο.
1964. Οικοδομείται η νέα πτέρυγα.
2004. Από πτώση σοβάδων προκαλούνται ζημιές σε προθήκες κεραμικών.
2006. Από νερά της βροχής πλημμυρίζουν η αίθουσα 3 (όπου φυλάσσεται ο δίσκος της Φαιστού) και τα γραφεία της ΙΓ΄ Εφορείας Αρχαιοτήτων.
TANEA
Ριζοσπαστης
Πονεμένη ιστορία. Πραγματικά πονεμένη Elva που με στενοχωρεί πάρα πολύ ως άνθρωπο που μεγάλωσε και ζει στο Ηράκλειο. Το μουσείο αυτό πρέπει να σου πω πως ήταν ένα από τα στοιχεία της πόλης για τα οποία υπερηφανευόμασταν. Όπως αναφέρεται και στο άρθρο, διαθέτει μοναδικά εκθέματα παγκόσμιας πολιτισμικής ακτινοβολίας και προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες ετησίως. Όταν πρωτοέκλεισε το Μουσείο για τις επισκευές, οι υπεύθυνοι διαβεβαίωναν το πρόσκαιρο του κλεισίματος και την ανάγκη των επισκευών και επεκτάσεων. Χτίστηκαν λοιπόν στο πίσω μέρος του Μουσείου κάποια κτίρια που υποτίθεται θα κάλυπταν τις επιπλέον απαιτήσεις. Τα κτίρια είναι έτοιμα εδώ και πολύ καιρό και μάλιστα στολισμένα με τα σχετικά banners. Το μουσείο όμως ακόμα να ανοίξει πλήρως και ο θόρυβος γύρω από τη λειτουργία του έχει κάνει ζημιά στο ίδιο το Μουσείο και το κύρος του. Πολλά εκθέματα παραμένουν στο σκοτάδι. Στην τοπική κοινωνία και Τύπο συζητείται πολύ το θέμα ιδιαίτερα μετά την αποκάλυψη ότι ενδέχεται να ανοίξει ξανά σε 2-3 χρόνια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠείτε μου τώρα ειλικρινά, δε σας σοκάρει αυτή η αδιαφορία και κωλυσιεργία;; Μιλάμε για ένα ΜΟΥΣΕΙΟ. Κανείς μας δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με την πολιτιστική μας κληρονομιά και το "μας" σίγουρα αναφέρεται σε όλους μας, όχι μόνο τους ντόπιους. Παρ'όλα αυτά λεφτά βρίσκονται για την προβολή της Ελλάδας μέσα από τη Eurovision, γιατί θεωρούμε πως μεταξύ άλλων η Eurovision θα ανεβάσει τον τουρισμό. Η κακομοιριά μας στο μεγαλείο της. Έχουμε τέτοιους πολιτισμικούς μεγατόνους στα χέρια μας που μπορούν και τουριστικά στην τελευταία ανάλυση να λειτουργήσουν και μεις τραγουδάμε Ρουβά! Και λέω στην τελευταία ανάλυση γιατί ο πολιτισμός υπερβαίνει τα οικονομικά οφέλη και τις αυξημένες πτήσεις τσάρτερ.
Νομίζω οτι ο Μάνος τα είπε όλα. Θα πρόσθετα μόνο το ότι εκτος απο τη λογική της Γραικίας (Greece) εξακολουθούμε να έχουμε τη λογική της (κυρίαρχης) πόλης-κράτους. Ελλάδα είναι μόνο η Αθήνα. Εκτος εαν πετάξει απο επάνω το αεροπλάνο του γείτονα. Τοτε θυμομαστε τι (δεν) κάναμε!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜανο μας
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικα το θεμα του Μουσειου -ειδικα ενος τετοιου σημαντικου Μουσειου- που παραμενει κλειστο, επ αοριστον λογικα σοκαρει! Θα επρεπε ομως να σοκαρει αυτους ειδικα που το εκλεισαν λες και ειναι...'μαγαζι' TOYΣ!
Η τοπικη ομως κοινωνια εκτος απο τις διαμαρτυριες δεν θα επρεπε να εχει αντιδρασει πιο δυναμικα, επειδη σας/μας κοροιδευουν ασυστολα;
Δλδ.αν δεν αντιδρασει κανεις για τετοια πραγματα που βγαζουν 'ματι', για ποια θα αντιδρασει;
Tελικα απ οτι φαινεται το σλογκαν...''Λιγο κρασι,λιγο θαλασσα,...'' το βαφτισαμε πολιτισμο και το εξαγουμε σαν αντιποδα των κλειστων μας Μουσειων!
Κριμα βρε Μανο και για τη Κρητη, αλλα και για ολοκληρη την Ελλαδα που αφηνουμε να μας δουλευουν καποιοι που θεωρουν την Εurovision
σαν 'ευκαιρια για προβολη της χωρας στο εξωτερικο'.......
Μανωλη
ΑπάντησηΔιαγραφήΙσως με τη κοντοφθαλμη λογικη που λεει οτι το Μουσειο του Ηρακλειου ανηκει στη..περιφερεια
και δεν ειναι τοσο...σημαντικο οσο αυτα της Αθηνας να θελουν να δικαιολογησουν τα αδικαιολογητα. Παντως οποια 'λογικη'(!) και να ακολουθουν το θεμα παραμενει χρονια στασιμο και ειναι ενα πρωτοφανες σκανδαλο που μας κανει αλλη μια φορα ρεζιλι σ ολα τα μηκη και πλατη..
Τι κρίμα που δεν μπορούμε να αποδώσουμε αυτή την πολύ άσχημη κατάσταση στους "τρελούς Κρητικούς", αλλά πρέπει να τη χρεώσουμε στους αλητομαλάκες Ελληνες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ιστορία μας και η γεωγραφική μας θέση, κατά προέκταση ο τουρισμός, είναι τα μοναδικά ατού μας και ότι μας έχει απομείνει να βλέπουμε και να δείξουμε και να φυσικά να πουλήσουμε και εμείς τα ξεφτηλίζουμε όσο γίνεται πιο πολύ. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήSwell
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι να ηταν μονο στη Κρητη που Μουσεια παραμενουν κλειστα....Διαβαζα, οτι δυστυχως σ ολη τη περιφερεια
παρατηρειται κατι αναλογο...
Newton
ΑπάντησηΔιαγραφήMαλλον σκεφτονται τοσο πολυ...'μπροστα',
οι ειδημονες, που εμεις οι υπολοιποι,ιθαγενεις και μη, αδυνατουμε να καταλαβουμε το
'σκεπτικο'τους .... :(
που να τα βρουμε τα λεφτα?????
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ?
Ε?
τι αξια εχει ενα μουσειο μπροστα στην φιεστα που εκαναν στο μουσειο ακροπολης......
ας μην ετρωγαν ολοι τοσο πολυ εκεινη την μερα για να βγησκαν λεφτα να το ανοιγαν ....
αλλα μπροστα στο τζαμπα φαι που εκαναν που να σκεφτουν τετοια
αντε μη με συνχιζεις παλι :ρ
φιλια
καλημέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήείναι πολλά που εγείρει το σχόλιόν σας. Αφ' ενός το πιστευτόν, ποιό εισίν? Αφ' ετέρου το υπερασπίζειν αποτελείν θέσην θετικήν?
Εμ πως...
Eλενα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλοι βλεπουν τι γινεται, ποιοι τρωνε και πινουν και ποιοι τη πληρωνουν οποτε ειμαστε σε θεση να καταλαβουμε οτι και χρηματα και προσωπικο βρισκεται οταν θελεις να παραγεις αυτο που- εξ αλλου- διαφημιζεις: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ!
Γεια σου akrat
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρειαζεται αραγε αναλυση για να καταλαβει κανεις τα αυτονοητα;
Βρε κουτό. Παρατηρώ πως, τόσα χρόνια εκεί πάνω στη Σκανδιναβία, σκέφτεσαι σαν βορειοευρωπαία. Δεν μπορείς να συλλάβεις πλέον την μαγκιά της φυλής. Πρόσεξε λοιπόν πόσο σοφά σκέφτονται οι άνθρωποι και πάψε να τους κατηγορείς. Στερώντας από τον κόσμο τα εκθέματα για κάποια χρόνια, αυξάνεται η προσμονή και το ενδιαφέρον, γίνεται ντόρος και έτσι εξασφαλίζεται η εμπορική επιτυχία. Επίσης μην ξεχνάμε πως περνώντας τα χρόνια τα αρχαία γίνονται πιο... αρχαία (άρα αυξάνεται η αξία τους). Τέλος (και κυριότερο), με την κίνηση των πλακών η Αφρική πλησιάζει την Κρήτη, οπότε οι υπεύθυνοι σου λένε -και σωστά- κάτσε να ρθει ακόμα λίγο κοντύτερα μπας και τσιμπήσουμε και καμιά μούμια από Κάιρο και το κάνουμε υπερπαραγωγή.
ΑπάντησηΔιαγραφήvarometro
Καλησπερα, αγαπητο μας βαρομετρο :)
ΑπάντησηΔιαγραφήMα τι φαεινη ιδεα ηταν αυτη εν μεσω θερους, στην Αθηνα; Να μη το σκεφτω και εγω, εδω, αλλα τι περιμενεις απο ανθρωπους που ηταν στα ...
δεντρα, οταν ...ΕΣΕΙΣ εκει κατω χτιζατε Παρθενωνες!!
Μπράβο elva! πολύ σημαντικό το πρόβλημα που θίγεις και μου κάνει εντύπωση που ένα τόσο σημαντικό θέμα, εγώ τουλάχιστον, το μαθαίνω από μια μπλόγκερ! Στη Νορβηγία νομίζω θα είχανε σηκωθεί και οι πέτρες (και δεν μιλάμε για μινωϊκό πολιτισμό)!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά!
Καλημερα navarino-s
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδω ανοιξε και παλι το Μουσειο της..Βαγδατης,
παρα τις λεηλασιες και τις καταστροφες και εμεις στην Ελλαδα κλεινουμε το Μουσειο του Ηρακλειου; !!
Και στη ..Νορβηγια και στη Σουηδια και παντου ο κοσμος θα ειχε αγανακτησει! Εμεις ομως;
Άργησα να περάσω και τα έχετε πει ήδη όλα...ή σχεδόν όλα. Απέναντι από το Μουσείο στο Ηράκλειο
ΑπάντησηΔιαγραφήυπάρχει μάντρα με μάρμαρα! Αλλά όποιος δεν υπολογίζει και τοσο τον Μινωϊκό Πολιτισμό θα υπολογίσει τα απομεινάρια της τουρκοκρατίας στην Κρήτη;
Σου στέλνω via mail εικόνες για του λόγου το αληθές.
Tσαλαπετεινε
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω και για τις φωτο που τα λενε πραγματικα ολα...