14.10.10

Ποιό μέλλον θέλουμε; Ιαπωνία, Τουρκία, Γαλλία

Τα παιδια ειναι το μελλον μας, αλλα στη σημερινη παγκοσμιοποιημενη κοινωνια το θεμα ειναι ειναι τι μελλον θα εχουν τα παιδια μας; Η εκπομπη Korrespondenterna πηγε σε τρεις χωρες.
Στην Ιαπωνία τα παιδιά μελετούν στο νηπιαγωγείο για να μπορεσουν να πανε στο καλυτερο σχολειο. Στην ανατολική Τουρκία, σχεδόν κανενα κορίτσι δεν παει σχολείο, και στη Γαλλία αρνουνται να νομοθετήσουν κατα της σωματικής τιμωρίας.

Το σχολείο στην Ιαπωνία
Στο Τόκιο, λεει, ο ανταποκριτης Bengt Norborg, αισθανεται κανεις σαν να βρισκεται σε καποιο οραμα που αφορα το μελλον της δυτικής κοινωνίας. Και εκει, οπως και στη Σουηδια, στα πλουσιότερα μέρη του κόσμου, το μέλλον των παιδιών δεν εχει να κανει με την επιβίωση, το φαγητο, ή τη στεγη, οπως σε αλλα μερη του κοσμου.

Στη Στοκχόλμη, ή το Τόκιο, δεν έχει σημασία, αυτο που εχει σημασια ειναι η ανατροφη των παιδιων, η προσδοκια πολλων γονιων να βρουν το καλύτερο σχολείο ωστε τα παιδια τους να ξεπερασουν τον ανταγωνισμο, ή μηπως χρειαζεται να περιμένει κανεις και να δει πώς το παιδι αναπτυσσεται σαν ανθρωπος;  Εχει κυριως να κανει με τις αξίες που τους δίνουμε, για παράδειγμα, την αλληλεγγύη και την συντροφικότητα, ή μηπως τα μαθαινουμε να αναρριχηθουν στη κοινωνια και να κερδίσουν με κάθε κόστος
Ο ανταγωνισμος γινεται πιο σκληρος σημερα σε ολο τον κοσμο και σε χωρες οπως η Ινδία, η Κορέα και η Ιαπωνία, πιεζουν τα παιδιά περισσοτερο- το καταλληλο σχολείο ισοδυναμει εκει με το πως θα ειναι η ζωη του παιδιου μετα. Και οι γονείς πιστευουν οτι χρειάζονται θυσιες.

Συναντουμε την Sarah Steiner, μια μαθητρια προτεσταντικου σχολείου για κοριτσια, στο Τοκιο, ενος απο τα καλυτερα σχολεια της πολης, το οποιο λογω βαθμολογιας ειναι επιλεκτικο ως προς τους μαθητες που δεχεται. Η μέρα ξεκινά με μια προσευχή το πρωί στην αίθουσα. Υπάρχει μια σειρα, όλα είναι ήρεμα. Στη Σουηδία, το ζητημα του σχολείου ηταν ενα απο τα σημαντικοτερα ζητηματα στις προσφατες εκλογες. Στην Ιαπωνία, ομως το θεμα του σχολείου ήταν ανεκαθεν ενα εξαιρετικά σημαντικό ζητημα για τη κοινωνια. 

Η μητερα της Sarah ειναι Ιαπωνικης καταγωνης, ενω ο πατερας της, Jan, ειναι Σουηδος και εχοντας ζησει, εκει, πανω απο 20 χρονια, εξηγεί:
"Όταν κάνουν κάτι στην Ιαπωνία το κάνουν σωστά. Αυτό ισχύει τόσο για την εργασία οσο και το σχολείο και η μελέτη, θεωρειται η "δουλεια" των παιδιών, μπορει να πει κανεις. Αν το σχολείο είναι σαν δουλειά, η εργασία γίνεται ακόμα πιο σημαντική, τη στιγμή μάλιστα που μπορεί να εγγυηθεί την εξέλιξη, σε ένα ακόμα καλύτερο σχολείο, σε υψηλότερα επίπεδο". 
Γι αυτο, πολλά παιδιά πηγαινουν και σε επιπλέον μαθήματα το απόγευμα, σε άλλο σχολείο, που ονομάζεται Juku.

Η Sarah συναντα τις φιλες της σχεδόν αποκλειστικά στο σχολείο.Δεν ειναι πολυ, λεει, αλλα οι φίλοι μου ζουν μακριά. Συναντιομαστε περισσότερο στις καλοκαιρινές διακοπές, ή τα Σαββατοκύριακα.

Φυσικα δεν εχουν και ολοι οι νεοι τετοιες φιλοδοξιες, είτε στην Ιαπωνια, ειτε στον υπολοιπο κόσμο. Ο διευθυντής ενος ελίτ σχολείου, στο Τοκιο, πιστεύει επίσης ότι η προσαρμογή στα προτυπα της οικονομίας δημιουργει κατευθυνομενα σχολεια στην Ιαπωνία.

Aνατολικη Τουρκία.

Σε πολλές περιοχές του κόσμου που πανηγυρίζουν όταν γεννιέται ένα αγόρι, ενώ οταν γεννιεται ένα κορίτσι διαπιστωνει κανεις οτι δεν ειναι  το ιδιο, γι αυτους...
Η Sevda Ergünlü αγαπα να παίζει ποδόσφαιρο. Και είναι πολυ καλη σ 'αυτό, πολύ καλύτερη από τους περισσότερους εξω στην αλανα.. Αλλά επειδή είναι κορίτσι, μπορει μονο να παρακολουθει.
-Είναι άδικο, λέει. Παίρνουν τη ζωή απο τα χερια μας. Δεν μπορούμε να ζήσουμε πραγματικά την παιδική μας ηλικία. 
Στο Κουρδικό Ντιγιαρμπακίρ στη νοτιοανατολική Τουρκία οι διαφορες μεταξύ αγοριών και κοριτσιών. Ειναι μεγαλες και αυτή η διαδικασία αρχίζει ηδη απο τη γέννηση. Η Fatma Altuna, γυναικολόγος, λέει:
-Γνώρισα μια οικογένεια που είχε δίδυμα, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, λεει. Η μητέρα θηλαζε το αγόρι, ενώ η ιδια εδινε στο κοριτσι ψωμί και τσάι!! Το αγόρι θα ειναι υγιες όταν μεγαλώσει, ενώ το κοριτσι δεν εχει αναπτυχθεί σωστά, σωματικά και ψυχικά.

Σε αυτό το μέρος του κόσμου εξακολουθουν οι οικογενειες να ειναι μεγάλες, με οκτώ ή δέκα παιδιά. Η γυναικολόγος Fatma Altuna που προωθει τον οικογενειακό προγραμματισμό, συμβουλευει τους γονείς να μην αποκτουν πολλα παιδιά. Δεν κάνουν κανενα οικογενειακό προγραμματισμό, λεει, μέχρι να αποκτησουν αγόρι! Όταν δουλεύουμε με τον έλεγχο των γεννήσεων στο Ντιγιαρμπακίρ, οι οικογένειες, που εχουν, για παράδειγμα, τρεις κόρες, δεν σταματουν να κανουν παιδια, επειδή αυτο που θελουν ειναι να αποκτησουν ενα αγόρι!

Μια απο τις μεγαλύτερες διαφορες, εδώ, είναι ότι όταν τα κορίτσια έρχονται στην εφηβεία, δεν επιτρεπεται πλέον να είναι έξω, για να κανουν σπορ, ή για να συναντήσουν φίλους. Στην πατριαρχική κοινωνία φατριών που εξακολουθεί να υπάρχει εδώ, πρέπει να προστατεύεται η τιμή της οικογένειας, και αυτό γίνεται με το να κρατουν τις κόρες τους υπό έλεγχο. Ακόμα και οι γυναίκες δεχονται και διατηρουν την παράδοση.

-"Αν ένα κορίτσι μιλάει με ένα αγόρι και ένα γείτονας τους δει και το μαθει η οικογένεια του κοριτσιού τότε θα θυμωσουν πολυ", δήλωσε η Birsen Gökcek, μια μητέρα στο χωριο. "Πατέρας, μητέρα, αδέλφια, όλοι θα την χτυπησουν".
Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι ότι πολλά κορίτσια δεν πηγαινουν στο σχολειο. Σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ για τη φετεινη χρονια τα κοριτσια των Κούρδων από φτωχές οικογένειες πηγαινουν στο σχολείο κατα μεσο ορο μονο...τρία χρόνια!
"Δεν θέλαμε να είναι ελεύθερη και να κάνει ό, τι θελει" δήλωσε η Kirye Kilia, μια άλλη μαμά.
"Εφ οσον είναι κοριτσι και έρχεται σπίτι αργά το απογευμα, οι άνθρωποι θα αρχίσουν να μιλούν. Θα ελεγαν: Γιατι ερχεται τοσο αργα; Δεν ειχαμε αρκετο θαρρος να την στείλουμε στο σχολείο".

Αλλά, παρ όλα αυτα, το μέλλον φαίνεται λίγο ελπιδοφορο. Παράδοση και θρησκευτική εξουσία είναι ακομα ισχυρα εδώ, αλλά πολλοί γονείς και παιδιά θέλουν να δουν μια αλλαγή. "Λυπάμαι πάρα πολύ που δεν την ειχα στειλει σχολείο ", ειπε η Kirye Kilia. Θα είχε ένα επάγγελμα σήμερα".
Η Sevda Ergünlü, εχει το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον: Θέλω να σπουδασω και να πετυχω, λεει Δεν πρόκειται να τους ακούσω! Θέλω να είμαι ανεξάρτητη!

Γαλλια και σωματικη τιμωρια

Στη Γαλλια εξακολουθεί να επιτρεπεται να δερνουν τα παιδιά - αλλά απο φετος ισχυει ένα νομοσχέδιο για την απαγόρευση παρά το γεγονός ότι πολλοί στη Γαλλία εξακολουθουν να πιστεύουν ότι η σωματική τιμωρία αποτελεί "αναγκαίο μέρος" της ανατροφής των παιδιων.
Εδώ είναι λίγοι οι γονείς που ειναι κατα της σωματικής τιμωρίας και τους ονομαζουν.."εξτρεμιστές"! Και μερικές φορές χρησιμοποιειται επίσης το παραδοσιακο «Martinez", ένα μαστίγιο με 9 ακρες, (τιμη πωλησης..4 ευρω, oπως μαθαμε στο ρεπορταζ! ) Στη Γαλλια, βουλευτες ευελπιστουν παντως οτι μεσα σε δυο χρονια θα ψηφιστει το νομοσχεδιο κατα της σωματικης τιμωριας των παιδιων.

Τι ακριβως ομως σημαινει παγκόσμιος ανταγωνισμος για τα τα παιδιά; Θα xρησιμοποιησουμε τις καλυτερες δυνατοτητες στο μελλον, είναι τα σχολεια ελιτ η απάντηση για το μέλλον, ή μηπως οι μοναδικές ιδιότητες του καθε παιδιού είναι το πιο σημαντικό; 
Οι αξίες και τα ήθη ειναι πιο σημαντικα, απο τη πιεση να  τα καταφερουμε, σ ενα όλο και πιο περίπλοκο κόσμο; Ειναι αραγε καλυτερα να απομονωνονται όλο και περισσότεροι απο τον κοσμο και απλώς να προσπαθουν να σταθουν όσο το δυνατόν καλυτερα στον..μικροκοσμο, γυρω τους; 
 Πολλα τα ερωτηματα πολλες οι σκεψεις.....

17 σχόλια:

  1. Και στην ελλαδα πληρης αναρχια.
    Η δωρεαν παιδεια υποσκειαζεται φυσικα απο την παραπαιδεια που εχει τον πρωτο λογο εδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα, γενικότερα μιλώντας Ελβα για τα παιδιά, δεν έχω γνωρίσει στη ζωή μου πολλούς γονείς που να ξέρουν τι σημαίνει το "μεγαλώνω ένα παιδί". Γι' αυτό μετά μας προκύπτουν κάτι καλόπαιδα σαν το ΓΑΠα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλή ανάρτηση Elva..

    Για την Ιαπωνία και την Τουρκία δεν με εξέπληξε κάτι. Έτσι τα φανταζόμουν. Με σόκαρε αυτό με το ξύλο στην ..Γαλλία !! Δεν το περίμενα..

    Εμείς εδώ -στην Ελλάδα- έχουμε και τα μυαλά, και την παράδοση και το DNA να φτιάχναμε την καλύτερη Παιδεία, εάν το θέλαμε. Δυστυχώς, οι πολιτικοί μας δεν το θελησαν ποτέ στ' αλήθεια. Για να μην πω, πως το σαμποτάρισαν κι από πάνω.

    Θα το πληρώσουμε κάποτε. Ίσως ήδη αυτό να πληρώνουμε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Elva καλημερούδια!
    Στην Αλάσκα η την Σιβηρία,Βόρεια Σουηδία η Νορβηγία,όπου έχει πάγο προς τα βόρεια τέλος πάντων!Και να μην σπουδάσουν ,ν'αγοράσουν οικόπεδα-τα παιδιά-κι όταν θα λιώσουν οι πάγοι,θα γίνουν ανάρπαστα!Συγγνώμη για το ιλαρόν του σχολίου,αλλά δεν μπορώ να μην τοποθετηθώ καταλλήλως στο ιλαρό του σχολείου!We don't need no more education,Pink Floyd-The wall!
    Φιλιά πολλά,πολλά απο τα Βορειονότια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Elva καλησπερα, αυτο το ντοκυμαντερ δεν ''αναρωτηθηκε'' αν αυτα τα παιδια-των Ιαπωνων, των Ινδων, των Σουηδων και ολων των ''αναπτυγμενων'' χωρων- που κανουν τοσο αγωνα, θα εχουν ''αυριο'' δουλειες?
    Αλλα αυτοι- οι Ιαπωνες - ειναι τοσο παραμυθιασμενοι που απεργουν, δουλευοντας- το εφερε ο αρχιαδουλευτος, ο Παγκαλος σαν παραδειγμα, εχει να δουλεψει απο τοτε που ηταν 110 κιλα και 30 χρονων- εχουν θεο τους την εταιρεια και το αφεντικο ειναι ο ανωτατος αρχοντας, τους εκπαιδευουν για να ειναι ανταγωνιστικοι και να μην υπαρχει ''αυριο'' συναδελφικη αλληλεγγυη.

    Αν καταλαβα καλα δεν ειναι τα παιδια του Σουζουκι και του Τογιοτα, αλλα της ''μεσαιας'' ταξης.

    Στα κατεχομενα απο την Τουρκια εδαφη του Κουρδισταν ειναι πολιτικη επιλογη της ''μητερας'' Τουρκιας, ο αναλφαβιτισμος, υποτυπωδες συστημα υγειας, ανυπαρκτοι δρομοι, οι επελασεις του Τουρκικου στρατου, με το προσχημα του PKK.
    Και το κατα κεφαλη εισοδημα, σαν της ''ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ''.
    Ακομα στις μερες μας πιο πολυ αξια εχει μια κατσικα, παρα ενα στομα φαι παραπανω-κοριτσι- στα ''βαθη της ανατολης''.

    Αλλα οι κεραταδες οι Γαλλοι μας ''κοιμησαν'' ολους, ακου μαστιγιο και ακομα το συζητουν, σε δυο χρονια και...

    Και στα ''δικα'' μας, εχουμε τον καθε ''φωστηρα'', Κοντογιαννοπουλο και την καθε ''οξυδερκη'' Αννουλα της Μπιντελμπεργκ.

    Οπως και στους υπολοιπους τομεις της καθημερινοτητας μας, ετσι και στην παιδεια και μαλλον μαζι με την υγεια ειναι ''αμπελι ξεφραγο'' για ''αθωους'' πειραματισμους που ομως στην ακρη του ''τουνελ'' περιμενουν τους αυριανους πολιτες-χρηστες του συστηματος.....''μαυρες ημερες''.

    Βρεχει περιμενω να περασει η ωρα να παω δουλεια και την ''πληρωσες'' εσυ...,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kαλησπέρα Έλβα από τη μουχλασμένη (κυριολεκτικά και μεταφορικά) Ελλάδα :)

    Μεγάλο θέμα έθιξες απόψε...ιδανικό φυσικά να υπάρχουν ελίτ σχολεία με πρόσβαση σε αυτά όλων των παιδιών και φυσικά ένας κόσμος αγγελικά πλασμένος!
    Δεν ισχύει κάτι τέτοιο ούτε στην Ελλάδα ούτε σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου (υποθέτω). Το ξέρουμε!

    Τα παιδιά μου φοιτούν σε δημόσιο δημοτικό σχολείο το οποίο είναι κτηριακά άριστο (πρότυπο σχολικού κτηρίου το χαρακτήρισαν οι αρμόδιοι!), λειτουργεί πυλωτικά - υποχρεωτικά (ένα από τα 800 στην Ελλάδα) μέχρι τις 2 το μεσημέρι, είναι και ολοήμερο από τις 7.00πμ-6.00μμ, "διδάσκονται" ανάμεσα στα υποχρεωτικά μαθήματα (γλώσσα, μαθηματικά κλπ) υποχρεωτικά 2 ξένες γλώσσες (η 1η από την πρώτη δημοτικού), υπολογιστές, θεατρική αγωγή, μουσική! Ο στόχος είναι με τη συμπλήρωση της έκτης ταξης τα παιδιά να έχουν αποκτήσει κρατική πιστοποίηση σε γλώσσες και υπολογιστές!
    Έχει, λοιπόν, θα έλεγε κάποιος όλα τα προσόντα να προσφέρει στα παιδιά τη "ιδανική μόρφωση" μέσα σε ένα ιδανικό περιβάλλον.
    Η νοοτροπία, όμως, των γονιών (και βάζω και εμένα μέσα) που δίνουν περισσότερη αξία στα φροντιστήρια και λιγότερη στο σχολείο καθώς και ο ωχαδερφισμός ορισμένων εκπαιδευτικών η οποίοι παράγουν "προχειροδουλειά", οδηγούν την παιδεία κατ' ευθείαν στη παραπαιδεία... :(

    Παρόλα αυτά, πιστεύω πως οι μοναδικές ιδιότητες, τα χαρίσματα, του κάθε παιδιού είναι αυτά που το κάνουν και ξεχωρίζει...τα εφόδια, πολλά ή λίγα, πλούια ή φτωχά είναι η ώθηση που θα το κάνει "ξεχωριστό" μέσα σε μια άκρως ανταγωνιστική κοινωνία των μεγάλων.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σου Elva,
    Εχω τελειωσει γυμνασιο και πανεπιστημιο στην Αθηνα, και οι εμπειριες μου καθε αλλο παρα καλες ειναι. Απ την αλλη πλευρα αν εκανα συγκριση με το αμερικονικο κολεγιο που τελειωσα εδω στην Καλιφορνια με ελληνικα πανεπιστημια, θα ηταν σαν να εκανα συγκριση μεταξυ μερας και νυχτας... Δυστυχως... και το λεω με μεγαλη μου λυπη...

    Και για να μην σκεφτουν καποιοι κατι σαν... "σιγα τωρα σε στειλανε οι δικοι σου σε ιδιωτικο πανεπιστημιο στην Αμερικη και κανεις τον καμπόσο"... δυστυχως προερχομαι απο φτωχη οικογενεια, και τελειωσα το κολεγιο εδω δουλευοντας και πηγαινοντας στη σχολη ταυτοχρονα.
    6 με 2:30 στη δουλια και 4 με 11 το βραδυ κολεγιο, καθε μερα...
    Οι γονεις μου βλεπεις ηταν φτωχοι και το μονο που μπορουσαν να μου δωσουν ηταν η συμβουλη τους... "μαθε γραμματα" "μαθε γραμματα"
    Και δεν λυπαμαι καθολου, για το οτι βγηκα απο φτωχη οικογενεια γιατι οταν βλεπω τα ντουβαρια, στην κυριολεξια, παιδια των "των πετυχημενων" μου ερχεται να βαλω τις φωνες και τα γελια...
    :)
    Οσο για τις αξιες και τα ηθη, ναι ειναι σημαντικα, αλλα νομιζω οτι θα ηταν "δολοφονικο" το να θυσιασουμε την προοδο μονο και μονο για τις αξιες και τα ηθη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Kαλως μας ηρθες φιλη kleoniki

    Σωστα! Και να ηταν και..."δωρεαν" αυτη η παιδεια! Η παραπαιδεια εν τω μεταξυ ανθιζει, ενω η παιδεια μαζι με οσους εμπλεκονται σ αυτην, υποφερει στην Ελλαδα!

    Καλο σου βραδυ! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα Swell

    Eιναι οντως πολυ μεγαλη συζητηση το τι σημαινει "μεγαλώνω ένα παιδί" για καποιους. Για αλλους, ομως, σημαινει ακολουθουμε τα …χναρια που χαραξε ο ...daddy! ;(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γεια σου Θαναση

    Ειναι γνωστη η θεση της Ιαπωνίας σχετικα με την αγορα εργασιας, γι αυτο εκει η εκπαιδευση παραγει κυριως εργατικο και επιστημονικο προσωπικο..
    Η Τουρκία, σε ορισμενες, ειδικα περιοχες, βρισκεται "πισω απο τον ηλιο" οσον αφορα τα δικαιωματα γυναικων και μειονοτητων. πολιτισμενη...Γαλλία, ομως,γιατι μας σοκαρει; Μηπως επειδη τα ΜΜΕ εχουν δημιουργησει μια αλλη εικονα για τη χωρα;
    Εμεις αφου ακολουθουμε τις αποτυχημενες συνταγες αλλων χωρων φυσικα και το πληρωνουμε, ισως αργοτερα απο τους αλλους, αλλα σταθερα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα φιλε Triton

    Εγω θα ελεγα το εξης: We still need education, perhaps not the type that we are now being offered...Eιναι ενα μεγαλο θεμα, απλα να πω οτι εξαρταται για τι ειδους εκπαιδευση μιλαμε και τι ειδους πολιτες θελουμε να εχουμε στο μελλον…

    Φιλια απο..βορειοτερα του Βελγιου! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δημητρη καλησπερα

    Οι ανταποκριτες στην εκπομπη αυτη δεν εκφραζουν γνωμη, απλα καταγραφουν τι βλεπουν στις χωρες που επισκεπτονται.
    Οι Ιαπωνες ειναι πραγματι τοσο παραμυθιασμενοι που απεργουν και ...δουλευουν και δεν εχω ιδεα για το τι ταξη ειναι η οικογενεια αυτη, φανταζομαι ομως κι εγω οτι μιλαμε κυριως για παιδια της ''μεσαιας'' ταξης.

    Για το Κουρδισταν, σιγουρα ειναι πολιτικη επιλογη της Τουρκιας, να κρατα τις μειονοτητες αναλφαβητες, με το προσχημα του PKK, οπως σωστα λες.
    Τα δε κοριτσια εκλαμβανονται δυστυχως ακομα σαν ''προβλημα'' σε τετοιες κουλτουρες....
    Χρειαζεται να περασουν χρονια και να μορφωθουν οι γυναικες ωστε να αλλαξουν οι νοοτροπιες!

    Υ.Γ Δεν τη ..''πληρωσα'' καθολου, Δημητρη μου και χαρηκα που εγραψες τη γνωμη σου, εφ ολης της υλης! ;))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Kαλησπέρα και στο Νοτο,Λενα
    μου :)

    Τα ελίτ σχολεία που αναφερονται στο ρεπορταζ υπαρχουν, αλλα οπως αναφερουν οι ρεπορτερ, δεν εχουν προσβαση ολα τα παιδια, παρα μονο εκεινα των οποιων οι γονεις εχουν την δυνατοτητα..Ετσι ειμαι σιγουρη οτι αυτα τα σχολεια υπαρχουν μονο για..τις παγκοσμιες
    ελιτ, οχι oμως και για το...
    ''ποπολο''οπως λενε καποιοι!

    Θα συμφωνησω, ομως, οτι στην Ελλαδα οι κατα καιρους κυβερνησεις εχουν μαθει τον κοσμο σε λαθος νοοτροπια, συμφωνα με την οποια οι γονεις επειδη πληρωνουν περιμενουν και περισσοτερα απο το φροντιστηριο, παρα απο το δημοσιο σχολειο...Για μενα ειναι λαθος και των γονιων να σκεφτονται ετσι, αλλα και οσων εκπαιδευτικων επαναπαυονται στη νοοτροπια της μονιμοποιησης και του...ωχαδερφισμου, οπως λες, και παράγουν "προχειροδουλειά", οδηγωντας την παιδεία κατ' ευθείαν στη παραπαιδεία..Απο την αρχη το συστημα δεν λειτουργησε σωστα οπως και οτιδηποτε αλλο που αντι να γινεται αξιοκρατικα βασιστηκε και αυτο στα...
    ρουσφετια και τις κομματικες διασυνδεσεις, στην Ελλαδα.. :(

    Και εγω πιστευω οτι ολα τα παιδια δεν ειναι ιδια, (γιατι αλλωστε θα επρεπε να ειναι;) και οτι το σχολειο αντι να ...ισοπεδωνει θα πρεπει να προοωθει τα παιδια σε κατι που θα τους αρεσει και τα κανει να νοιωσουν "αποδεκτα" και επιτυχημενα μέσα σε μια ανταγωνιστική κοινωνία, οπως λες. Ομως, το θεμα ειναι οτι τετοιου τυπου σχολεια σπανιζουν...για να μη πουμε οτι δεν θεωρουνται και "αρκετα καλα" απο πολλους γονεις, επειδη δεν εχουν ξεκαθαρους επαγγελματικους στοχους, οπως πολλα αλλα που διαφημιζονται ως τα ...."πλεον καταλληλα" για το επαγγελματικο μελλον των παιδιων...Χρειαζονται μεγαλες αλλαγες αλλα ποιος θα τις κανει;

    Φιλιά απο Βορρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γεια σου φιλε μουEphemeron

    Θα συμφωνησω οτι υπαρχει μεγαλη διαφορα μεταξυ των πανεπιστημιων στο εξωτερικο και αυτων στην Ελλαδα...και δεν εχει να κανει με....σνομπισμο οταν το διαπιστωνει κανεις αυτο αλλα, δυστυχως, με την αληθεια. Ειναι προς τιμην σου το οτι αν και προερχεσαι απο φτωχη οικογενεια εκτιμησες την αξια της μορφωσης και αξιες που παιρνει κανεις απο τους γονεις του.
    Η προσκολληση σε ηθη και εθιμα φυσικα και δεν ειναι παντα κατι θετικο, οπως λες κι εσυ, ειδικα οταν μιλαμε για καταπιεση δικαιωματων και μειονοτητων στερωντας ετσι τις δυνατοτητες για αλλαγη και προοδο...

    Καλο σου βραδυ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν το χωρά το μυαλό μου ότι σε δυτικο κράτος, πολιτισμενο, χτυπούν τα παιδιά:(

    θα συμφωνήσω με τη Λένα.
    Το σχολείο θα επρεπε να αναδεικνύει τις ικανοτητες του κάθε παιδιού. Αυτό πιστεύω θα βοηθούσε καλύτερα και στην επιλογή της επαγγελματικής του κατευθυνσης

    Στην Ελλαδα το σχολείο δεν βοηθάει τα παιδια να καλλιεργήσουν τις οποιες ικανοτητες τους, ουτε καν την κρίση τους.
    Ισως να είναι και αυτος ενας λόγος που ολο και αυξανεται το ποσοστό μαθητών με μαθησιακες δυσκολίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Kαλημερα φιλη nefeli

    Δεν μπορω να ξερω, φυσικα,ποσο συχνα γινεται, αλλα το γεγονος οτι υπαρχει ακομα το ..μαστιγιο αυτο σε καταστηματα,δεν μου αρεσει καθολου..Πιστευω ομως οτι υπαρχουν πολλα πραγματα που δεν γνωριζουμε και εκει ερχεται η χρησιμοτητα των ρεπορταζ-ντοκυμαντερ που σκοπος τους ειναι να αναδεικνυουν και οχι να καλυπτουν.

    Οσο για το σχολειο στην Ελλαδα, ειναι αληθεια οτι δεν αναπτυσσει κριτικη ικανοτητα, αλλα γιατι αυτο δεν εγινε ποτε; Μηπως υπαρχει λογος που πολλοι απο εμας στην Ελλαδα μεγαλωσαμε σε σχολεια που η αποστηθιση και οχι η κριτικη ματια θεωρειτο (και ισως σε ενα βαθμο θεωρειται ακομα) η.. μεγαλυτερη αρετη' του 'καλου μαθητη';

    Οι μαθησιακες δυσκολιες, που αναφερεις, ειναι και αυτο μια απόρρεια των μειωμενων κονδυλιων που διατιθενται για τη Παιδεια, χρονια τωρα, (οχι ομως και για τους..εξοπλισμους που εκει τα ποσα συνεχως αυξανονται!) ;(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Απο τη μια βλέπω στην τηλεόραση τα σχολεία των ΗΠΑ με τις εκπληκτικές εγκαταστάσεις και την πρότυπη εκπαίδευση μα απο την άλλη χαίρομαι που το παιδί μου μπορεί να μην έχει ποτέ ένα τέτοιο σχολείο αλλά τουλάχιστον δε θα χρειαστεί ποτέ να του κάνουν έλεγχο για όπλα στην είσοδο!! Όλα έχουν τα υπέρ και τα κατά τους:)

    Η προσωπική μου άποψη είναι οτι το σχολείο το κάνει ο καθηγητής, ούτε τα κτίρια, ούτε οι εξοπλισμοί, ούτε το σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

"Tα ...πολλά λόγια δεν ειναι...φτώχεια! (Οι νεοφιλελευθερες,... ''σοσιαλδημοκρατικές'' και ..φασιστικές πολιτικες, ομως;)