To πλήρωμα απο τις Φιλιππίνες στα νέα σουπερ λουξ ferries της Σουηδικης εταιρειας Stena Line εργαζονται με ορους που πολλοι λιγοι θα δεχοντουσαν. Πρόκειται για ακραίες διαφορές μισθών και διακρίσεων, που η εκπομπη Uppdrag granskning, ερεύνησε.
Η Stena Line είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, με τζιρο περίπου 10 δισ. κορωνες. Τα δύο δίδυμα πλοία Stena Britannica και Stena Hollandica είναι τα διαμαντια της εταιρειας: δύο σουπερ λουξ ferries, που η ίδια η εταιρεία αποκαλεί "σούπερ σε μέγεθος και ποιότητα" και είναι τα μεγαλύτερα του είδους τους! Εφοσον τα ferries ήταν ...σούπερ επένδυση, η Stena Line εκμεταλλευεται κάθε δυνατοτητα για να περιορίσουν τις δαπάνες τους.
Οι ναυτικοί απο τις Φιλιππίνες πανω στο Britannica και το Hollandica παιρνουν ωρομίσθιο περίπου 2 δολάρια την ώρα, σχεδον 18 κορωνες, (περιπου 2 ευρω /ωρα!) Ο διευθύνων Σύμβουλος της Stena Line στην Ολλανδια, Pim de Lange, μας λεει ότι θα ήταν ...ανεύθυνο να τους πληρώσουν περισσότερα!
Γιατί τότε, λεει, θα μπορούσε ενας Φιλιππινεζος ο οποίος εργάζεται ως σερβιτόρος στο πλοιο να κερδίζει πολύ περισσότερα από εναν αλλο, με καλύτερη δουλειά, στις ....Φιλιππίνες! Δεν είναι ...δίκαιο, (!) λέει ο Pim de Lange.
Τα πληρωματα απο τις Φιλιππινες ομως δηλώνουν ότι εργάζονται 12 ώρες την ημέρα - μερικές φορές και περισσότερο, οπως και οι Eυρωπαιοι, που επισης εργαζονται στο πλοίο. Αλλά υπάρχει μια μεγάλη διαφορά. Οι Βρετανοι και οι Ολλανδοι ναυτικοί εργάζονται μία ή δύο εβδομάδες συνεχως και μετα εχουν ρεπο μια εβδομάδα, ή δύο.
Οι Φιλιππινεζοι, ομως, δουλευουν κάθε μέρα, για 6 μήνες χωρίς διακοπή! Υπαρχουν εργαζομενοι που δεν εχουν δει ουτε τα...νεογεννητα παιδια τους, στις Φιλιππινες! Ο Pim de Lange είπε ότι το πλήρωμα θα είναι πάντα μισο Ευρωπαϊκό, μισο απο τις Φιλιππίνες, οπως ειναι μεχρι τωρα η κατασταση, αν ομως χειροτερεψει η οικονομια τοτε θα προσλαβουν αποκλειστικα και μονο...Φιλιππινεζους, οπως ειπε!
Ετσι γινεται, λεει ο Pim de Lange, τα τελευταία χρόνια και "είναι όλοι ευχαριστημένοι" με αυτο το συστημα. Το πλήρωμα είναι ευτυχισμένο, οπως και οι επιβάτες. Και οι Φιλιππινεζοι είναι ευχαριστημενοι, τον ρωταει ο ρεπορτερ.
"Πολύ ευχαριστημενοι", λεει ο Pim de Lange.
Και ο Σουηδος, ομως, διευθυντής του ανθρώπινου δυναμικού της Stena Line, Robert Åkerlund, υπερασπίζεται τις συμβάσεις εργασίας, που έχει υπογράψει η εταιρεία με τους ναυτικούς απο τις Φιλιππίνες. "Είναι διεθνώς αποδεκτοι και συμφωνηθέντες όροι", λέει.
Ολα ειναι λοιπον ... "νομιμα"!
Σχεδόν το ¼ του συνόλου των ναυτών στον κόσμο προέρχεται από τις Φιλιππίνες. Η φτώχεια είναι εκει διαδεδομένη και μεγάλο μέρος του πληθυσμού ζει με κάτω από δύο δολάρια την ημέρα.
Δουλευοντας στη θάλασσα είναι για πολλούς ένας τρόπος να ξεφύγουν από την ανεργία και να προσφερουν στην οικογένεια τους.
Δουλευοντας στη θάλασσα είναι για πολλούς ένας τρόπος να ξεφύγουν από την ανεργία και να προσφερουν στην οικογένεια τους.
Για τις εταιρείες που το προσωπικό περιμενει στην ....ουρά για δουλεια σε πλοία, πολλοί είναι διατεθειμένοι να κάνουν μεγάλες θυσίες για τις πολυπόθητες θέσεις εργασίας! Εκείνοι που έχουν βρει θέσεις εργασίας στη Stena Line είναι ευγνώμονες για αυτό και είναι τρομοκρατημένοι μηπως χάσουν τη δουλειά τους.
Δύο από αυτούς διηγουνται στην εκπομπη Uppdrag granskning για το πώς αισθάνονται για τις συνθήκες εργασίας τους.
Δύο από αυτούς διηγουνται στην εκπομπη Uppdrag granskning για το πώς αισθάνονται για τις συνθήκες εργασίας τους.
''Δεν αξίζει, τα χρηματα δεν είναι αρκετα για εμάς, ενω εμείς εξασφαλίζουμε το καλο ονομα της εταιρειας στην αγορά. Δουλεύουμε πολύ σκληρά, αλλά δεν αμοιβομαστε εξ ισου'', είπε ένας από τους Φιλιππινεζους ναυτικούς.
Συμφωνα με τον Αγγλο συνδικαλιστη SteveTodd οι ναυτικοι πρεπει να πληρωνονται το ιδιο, ανεξαρτητα απο την εθνικοτητα τους, αλλα οπως λεει στην εκπομπη υπαρχει ενα ''παραθυρακι'' στο νομο που επιτρεπει στις ναυτιλιακες εταιρειες να πληρωνουν μικροτερους μισθους οταν προκειται για πληρωμα που δεν καταγεται απο τη Βρετανια. Χρησιμοποιουν τη παραγραφο 9 του Race Relations Act.
Συμφωνα με τον Βρετανικο νομο δεν απαγορευεται η προσληψη ναυτικων με διαφορετικους ορους. Ενα Ολλανδικο και ενα Φιλιππινεζικο σωματειο εχουν υπογραψει οτι δεχονται τους ορους της Stena Line, oποτε παρουσιαζονται ως νομιμοι.
Ακομα και οι Ευρωπαιοι ναυτικοι που κερδίζουν έναν κανονικό μισθό, αρχίζουν τώρα να αντιδρουν στην ακραία ανισότητα στους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα σουπερ λουξ ferries!
"Ξερω ότι γινονται διακρίσεις στους συναδελφους μου, λέει ενας Ευρωπαιος εργαζομενος στα ferries. Εργαζομαστε όλοι στη Stena Line και ομως μας αντιμετωπιζουν με διαφορετικό τρόπο".
"Ξερω ότι γινονται διακρίσεις στους συναδελφους μου, λέει ενας Ευρωπαιος εργαζομενος στα ferries. Εργαζομαστε όλοι στη Stena Line και ομως μας αντιμετωπιζουν με διαφορετικό τρόπο".
OI Αγγλοι και οι Ολλανδοι ναυτικοι ανησυχουν και για το δικο τους μελλον, εφ οσον οι Φιλιπινεζοι stewards παιρνουν το 1/3 του μισθου τους, αν και δουλευουν διπλά απο αυτους!
Στην Stena lines oι Φιλιππινεζοι ειναι 6 φορες πιο φθηνοι απο τους Αγγλους! Tα τελευταια 5 χρονια εχουν τριπλασιασει τον αριθμο των Φιλιππινεζων ναυτικων στην ιδια εταιρεια.
''Προς το παρον εχω κανει συμφωνια με τα Ευρωπαικα συνδικατα οτι παντα θα προσλαμβανουμε Αγγλους και Ολλανδους, οπως και Φιλιππινεζους και παντα τηρω τις συμφωνιες μου'' ειπε ο Ολλανδος, ο οποιος ειχε στο παρελθον εκφραστει ασχημα για τους βρετανους ναυτικους!
Αν δεν ειχαμε και τους...Φιλιππινεζους θα ειχαμε...κλεισει, (!) λογω ανταγωνισμου, λεει ο Pim de Lange!
Αναρρωτιεμαι ποιος τον πιστευει!
άσε και στα ελληνικά καράβια τα ίδια γίνονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαλησπερα mahler
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τα Ελληνικα τα ηξερα, φιλε mahler, τωρα εμαθα και για τα ...ξενα!
Ιδια...γευση, αλλα αυτο δεν σημαινει οτι δεν θα τους καταγγελουμε!
Για τις δικές τους θέσεις νοιάζονται Βρετανοί και Ολλανδοί. Δεν τους έπιασε ο πόνος για τους Φιλιππινέζους. Πολύ σωστά το επισημαίνεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναλώσιμους τους βλέπουν κι αυτοί.
Γι' αυτό και όταν υπερασπίζομαι τους μετανάστες, πρέπει να μιλήσω στους συνομιλητές μου για τα μεροκάματα και όχι για την αδικία και τους διωγμούς που υφίστανται, γμτ!
Elva καλημερα απο την Αθηνα, λοιπον αυτος ο ''τυπος'', ο Pim de Lange, πρεπει να ειναι ΜΕΓΑΛΗ ΛΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΑ ΓΑΛΕΡΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδω εχουμε πληρωματα----θαλαμηπολους----Βουλγαρους, Ρουμανους και απο μισθους..........................................................Βουλγαρορουμανικους, ο πρωτος διδαξας, ο αγουδημος, πρωτοπορος ΓΑΛΕΡΙΣΤΑΣ...
δεν με εκπλισει πια τιποτα.... τα ιδια γινοντε και σε νερο και σε στερια.....και απο ολα τα κρατη ...
ΑπάντησηΔιαγραφήτην καλημερα μου απο β.ελλαδα
φιλια
Το καθεστώς της γαλέρας, τείνει να επεκταθεί ΠΑΝΤΟΥ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ κατατοπιστικό το άρθρο σου.
Θέλει μελέτη ...
Καλημερούδια !
αυτή η πολιτική ακολουθείται από κρατη, οι εταιρείες θα μείνουν πίσω?
ΑπάντησηΔιαγραφήόταν γίναν οι ολυμπιακοί στην Αθήνα, το συντριπτικό ποσοστό αυτών που δούλευαν στα έργα, ήταν μετανάστες που "νομιμοποιήθηκαν" εν ριπή οφθαλμού και καναν τη δουλειά που κανένας έλληνας δε θα έκανε με πολύ λιγότερα λεφτά. Άσε που φαντάζομαι ότι άλλα θα υπέγραφαν ότι έπαιρναν και άλλα θα πληρώνονταν. Και φυσικά, όταν τελείωσε το πανηγύρι, τους πετάξαμε στην άκρη σα στυμμένες λεμονόκουπες...
Εlva καλησπέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά φιλιά στον Pim de Lange για το φιλελεύθερο του πνεύμα...
Είδες, ο τύπος είναι υπέρ της διεθνοποίησης και υπέρ της μεταναστευσης...
Το θλιβερό είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που τον πιστεύουν και αποκαλούν αυτό το σύγχρονο δουλεμπόριο ...ανταγωνιστικότητα!
Χαίρετε εκεί στο βορρά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαντάσου, παλιά λέγαν να πας να δουλέψεις στα καράβια να βγάλεις λεφτά με το τσουβάλι. Το να γίνεις ναυτικός είχε ένα σωρό μειονεκτήματα και ελάχιστα πλεονεκτήματα. Τώρα φαίνεται ότι έχει μόνο μειονεκτήματα! Ευτυχώς που υπάρχουν οι διάφοροι de Lange (παραλίγο συνωνυμία - φτου,φτου,φτου) να σε πείθουν για το αντίθετο.
Καλησπερα Λωτοφάγε
ΑπάντησηΔιαγραφήΣιγουρα το δικο τους συμφερον πρωτα βλεπουν οπως και ο καθενας. Δεν εχουμε ψευδαισθησεις, ομως οσοι απο αυτους βλεπουν και λιγο πιο περα καταλαβαινουν οπως ειδα στο ντοκυμαντερ τη γενικοτερη εικονα των κεφαλαιοκρατων που δεν υπολογιζουν τιποτα μπροστα στο κερδος! Σημερα υπαρχει οπως ειπε ο Ολλανδος αυτη η κατασταση αυριο βλεπουμε αν μπορουμε να χρησιμοποιησουμε Ευρωπαιους! Αναλώσιμοι ειμαστε ολοι, εφ οσον δεν ειναι θεμα εθνικοτητος ποιους προσλαμβανουν, αλλα καθαρα θεμα συμφεροντος!
Φιλε Δημητρη
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλα καταλαβες! Ειναι αδιστακτα ατομα κατι τετοιοι και γι αυτο ακριβως τους εχουν εμπιστευτει υψηλα ποστα σε..
σουπερ λουξ..γαλερες!
Tιναζουν το μαστιγιο για να κωπηλατει το πληρωμα πιο γρηγορα και πιο πολλες ωρες....
Οι εποχες αλλαξαν, αλλα η νοοοτροπια παραμενει αυτη της...γαλερας! ;(
Γεια σου korinoskilo
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ιδια γινονται και σε στερια και στη θαλασσα, επειδη δεν μιλαμε! Αν διαμαρτυρομασταν ομως ολοι οπως επρεπε, αναρρωτιεμαι ποιους θα ειχαν για να στειλουν στις ....γαλερες με τοσο εξευτελιστικους μισθους δουλευοντας μηνες χωρις ενα ρεπο ;
Φιλια και απο Βορρα! :)
Γεια σου faro
ΑπάντησηΔιαγραφήAς ελπισουμε οτι θα υπαρχει αντισταση απο τους εργαζομενους σε ολο το κοσμο, ωστε να μην επεκταθει παντου το καθεστως... γαλερας!
Καλο βραδυ!
Φιλε Procrustes
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πρωτοι διδαξαντες στην ...Ευρωπη ηταν φανταζομαι οι Βρετανοι με τη Θατσερ, μετα πηραν και τα υπολοιπα κρατη ..."μαθηματα" και ετσι το ενα κρατος ανταγωνιζεται το αλλο στο ποιος θα εκμεταλλευτει καλυτερα τους μεταναστες (και οχι μονο!) εκει, φτασαμε!
Εχεις δικιο για το παραδειγμα των Ολυμπιακων στην Αθήνα και των μεταναστων που σιγουρα καποιοι εκμεταλλευτηκαν και παλι, oσο τους χρειαζοντουσαν, δεν εχω αμφιβολιες.....
Μετα εχουν το θρασος να σου λενε οτι αν δεν ηταν που ειχαν δεχτει να δουλευουν με αυτους τους εξευτελιστικους ορους θα ηταν καποιοι αλλοι! :(
Καλησπέρα ΠΕΙΡΑΤΕΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήEιναι να μην ειναι κανεις..
φιλελεύθερος, απαξ και ειναι.. there´s no turning back! ;(
Ο ανθρωπος ενδιαφερεται για τη τσεπη των αφεντικων του και τη δικη του, φυσικα, οποτε ολα τα αλλα τα θεωρει ασημαντα!
Η εκμεταλλευση εργαζομενων κατα καποιους λεγεται..ανταγωνιστικότητα και οχι μονο τους θαυμαζουν αλλα και τους θεωρουν ...ευεργετες!
Ασε που οταν μιλουν για "Ελληνικο δαιμονιο", εννοουν τους...εφοπλιστες!
Καλησπέρα Αλέξανδρε Δελάρζ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαλιά ηταν αλλιως, τωρα, ομως το να εργαζεται κανεις ως ναυτικος, τελικα εχει μονο μειονεκτήματα, ειδικα αν τυχαινει να ειναι κανεις απο τις...
Φιλιππινες!
Y.Γ Τι μεγαλοψυχια ομως ο ..ευγενης, απο τις Κατω χωρες, που παρα λιγο να ηταν και...συγγενης σας! (φτου φτου φτου!) :PP
Αυτήν ακριβώς την πολιτική, της πολιτικής της αντίστασης του λαού μας, προσπαθεί να εξηγήσει αυτήν την ώρα (09.30) στο μέγκα η σ. Αλέκα Παπαρήγα - και ομολογώ το κάνει περίφημα !
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα, Καλή Βδομάδα !
Καλημερα και καλη εβδομαδα, επισης, φιλε faro!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το ειδα, αλλα φανταζομαι θα υπαρχει στο youtube και θα το βρω!