22.4.11

"Towards the door we never opened": Κάποια ''πεφταστέρια''



Εδω και χρονια εχω απομυθοποιησει γιορτες που σχετιζονται με...εθνικοθρησκευτικα θεματα, πολυ φαγητο και (υποτιθεται) πολυ..χορο! 
Ετσι παραμενω στη κατηγορια οσων δεν καταλαβαινουν το νοημα του ...θανατερού-αυτου-πραγματικα-συνδυασμου και καθε φορα πρεπει να εφευρισκω κατι αλλο για να αντεχω το κλιμα των ημερων...

Ας γιορτασουν οσοι θελουν, αν υπαρχει δηλαδη τιποτα να γιορτασει κανεις, οπως ειναι σημερα τα πραγματα. 
Για το μονο που αξιζει (και ειρωνικα το μονο που δεν..γιορταζεται!) ειναι το να μπορει κανεις ακομα να ..στεκεται, παρα τα χτυπηματα που δεχεται καθημερινα, απο αυτους που ειναι σημερα στην εξουσια, οπως και να μπορεσει να πολεμησει ολα αυτα που υποτιθεται γινονται για "την αναπτυξη της χωρας", χωρις τη συναινεση, oμως, του μεγαλυτερου μερους του πληθυσμου στην Ελλαδα!

Ας γιορτασουν λοιπον και φετος μονοι τους...

Αυτο που θα ηθελα αποψε ειναι να καταφερω να δω τη βροχη απο τα...«πεφταστέρια», τις Λυρίδες, που ειδικα τη νύχτα της Μ. Παρασκευής μεχρι και τα χαράματα του Μ. Σαββάτου, θα φαινονται, οπως διαβασα, στο βόρειο ημισφαίριο και στην Ελλάδα. 

Οι αστρονόμοι λενε ότι την επόμενη φορα η βροχή «πεφταστεριών» θα ειναι το 2040-41.

Αναρρωτιεμαι αν θα μπορεσω, αραγε να δω, ξανα τις Λυριδες, στη ζωη μου...


''Time present and time past
Are both perhaps present in time future,
And time future contained in time past.
If all time is eternally present
All time is unredeemable.
What might have been is an abstraction
Remaining a perpetual possibility
Only in a world of speculation.
What might have been and what has been
Point to one end, which is always present.
Footfalls echo in the memory
Down the passage which we did not take
Towards the door we never opened
Into the rose-garden. My words echo
Thus, in your mind....''



16 σχόλια:

  1. Ανώνυμος22.4.11

    Καλημέραααα! Αυτά μ' αρέσουν, η ματιά που ρίχνουμε που και που στο μεγαλείο του σύμπαντος. Εμένα να σου πω το πάσχα δεν με χαλάει επειδή συμπίπτει με την άνοιξη. Κι έτσι αδράχνω την ευκαιρία και γιορτάζω κι εγώ τον ερχομό της άνοιξης. Φέτος θα γιορτάσω και την αστρική βροχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτή Ελβα είναι η καλύτερη γιορτή των πάσης φύσεως και επιπέδου υποκριτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειδικά το Πάσχα να ήξερες ποσο το εχω απομυθοποιήσει, ανεξάρτητα τις συνθήκες που επικρατούν. Καμία ευχαρίστηση δεν βρίσκω στον τροπο που γιορτάζεται.
    Ασε που είμαι κροτοφοβική περισσοτερο απο τον σκύλο μου.

    Μ'αρέσει πάντως το ερώτημα σου. Είναι αισιοδοξο να αναρωτιομαστε για το μελλον (μας).
    Δειχνει ελπιδα, έστω και καταβάθος.

    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος22.4.11

    Σου εύχομαι να απολαύσεις τον χορό των άστρων
    αγκαλιά μ' αυτούς που αγαπάς :)))

    φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα έλεγα πως γιορτές όπως το Πάσχα το έχουμε περισσότερο ανάγκη από κάθε άλλη φορά, όσον αφορά όμως τη ψυχή και την ανάγκη της να αναγεννηθεί και όχι φυσικά όλα τα άλλα που αναφέρεις.

    Τώρα που διάβασα για τις Λυρίδες θα βγω έξω να παρατηρήσω κι ας κάνει πολύ κρύο και αέρα. Είναι και θεοσκότεινα, θα φαίνονται πολύ όμορφα.

    Καλή Ανάσταση Elva μου όπως την εννοείς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπερα! Αλέξανδρε Δ.

    Ξερω οτι κι εσενα σε συγκινει η ματιά "στο μεγαλείο του σύμπαντος". Οπως λες καθε πασχα εχουμε τουλαχιστον τον ερχομό της άνοιξης, ενιοτε μαλιστα και τις αστρικες βροχες, αν και οχι και τοσο συχνα οσο θα θελαμε....

    Ελπιζω παντως να μπορεσεις να δεις τις Λυριδες!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σου Swell

    Λες να ειναι ενας λογος κι αυτος που δεν μπορω να περασω καλα το Πασχα;

    Να περασεις ομορφα με τους δικους σου και τα...παιδια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φιλη nefeli

    Καμία ευχαρίστηση δεν βρίσκεις κι εσυ στον τροπο που γιορτάζεται το Πασχα; (Join the club!) ;)

    Eυτυχως εδω δεν εχουμε...κροτιδες αλλα αναρωτιομαστε ακομα για το μελλον, αφου μονο η ελπιδα μας εμεινε...

    Φιλια στο Νοτο, nefeli μου και οπως επιθυμεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φιλη μου Λένα

    Τι ομορφη αφιερωση!

    Σ ευχαριστω πολυ και ανταποδιδω με ευχες για σενα και την οικογενεια σου!

    Πολλά Φιλιά απ το Νοτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φιλη Margo

    Να σαι καλα και ελπιζω να μπορεσουμε να δουμε τις Λυρίδες σημερα το βραδυ/ ξημερωματα Σαββατου, κι ας κανει κρυο εξω!

    Καλη ανα(σ)ταση ψυχης !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. But I, being poor, have only my dreams. I spread my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams.
    Yeats

    Ελεύθερη μτφ:
    Αλλά εγώ, όντας φτωχός, έχω μόνο τα όνειρά μου. Ρίχνω τα όνειρά μου στα πόδια σου. Βάδισε απαλά, γιατί βαδίζεις στα όνειρά μου.

    Ίσως λίγο άσχετο, αλλά μας αρέσει. Ελπίζουμε η τελευταία πρόταση να εκλαμβάνεται ως απειλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Κρίμα, δεν σε διάβασα χθες και δεν τα είδα!
    Εύχομαι να προλάβεις να τα ξαναδείς.
    Κι εγώ βαριέμαι αφάνταστα τις γιορτές και την υποχρεωτική ευτυχία -που συνοδεύεται μάλιστα από αναίτια κραιπάλη!
    Καλή Ανάσταση, σε σένα και σε όλους εδώ μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γεια σας φιλοι Πειρατες!

    Επισης πολυ ομορφοι και με νοημα οι στιχοι του Yeats και φυσικα η τελευταια προταση εκλαμβανεται ως απειλη! Oταν προκειται για τα ονειρα που καταπατωνται, μονο ετσι πρεπει να εκλαμβανεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φιλενάδα από καρδιάς σου εύχομαι να περάσεις όμορφα, έστω εκεί μακρυά μας, μακρυά από τους δικούς σου ανθρώπους.
    Το καταλαβαίνω πόσο δύσκολο θα πρέπει να είναι, πολύ περισσότερο για έναν άνθρωπο σαν και σένα,με τόσες ευαισθησίες.
    Να περάσεις καλά με την οικογένειά σου.
    Και να τώρα μου έρχονται στο μυαλό οι στίχοι του Ναζίμ Χικμέτ:

    "Και αν η μισή μου καρδιά βρίσκεται γιατρέ εδώ πέρα
    η άλλη μισή στην Ελλάδα βρίσκεται".....

    "Κι΄ύστερα γιατρέ την κάθε αυγή
    την κάθε αυγή γιατρέ με τα χαράματα
    πάντα η καρδιά μου στην Ελλάδα τουφεκίζετε".

    Δώσε τους χαιρετισμούς μου στο έτερον σου ήμισυ.
    Φιλιά και ευχές και στο πιτσιρικά σου.

    ΥΓ Τα πεφταστέρια δεν τα είδα να πέφτουν αλλά, για να σου πω, φοβάμαι μην μας πέσει ο ουρανός στο
    κεφάλι.(όπως ο Αστερίξ,που ήταν το μόνο που φοβόταν) χαχαχα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φιλε Λωτοφαγε

    (Το σχολιο σου ειχε παει στα..spam και το ειδα μολις τωρα!)
    Αυτες οι γιορτες με την ...υποχρεωτική ευτυχία και την...αναίτια κραιπάλη ειναι οντως απελπισια! ;)

    Σου ευχομαι και εγω καλη ανασταση και ας ελπισουμε να δουμε πολλα και ομορφα πεφταστερια στη πορεια της ζωης μας! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φιλη μου blackbedlam

    Mε συγκινεις με τις ευχες σου και τις σκεψεις σου για οσους σαν κι εμας περνουν μεγαλα διαστηματα μακρια απο τις οικογενειες τους. Οντως ειναι πολυ δύσκολο και για εμας και για εκεινους που μενουν μακρια.

    Και εμενα, (οπως λεει ο Ναζίμ Χικμέτ), η μισή καρδια στην ...Ελλάδα βρίσκεται και παντα εκει τουφεκίζεται".

    Να σαι καλα, φιλια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

"Tα ...πολλά λόγια δεν ειναι...φτώχεια! (Οι νεοφιλελευθερες,... ''σοσιαλδημοκρατικές'' και ..φασιστικές πολιτικες, ομως;)