Tι συμβαίνει σε παλιά κτίρια, σπιτια, ή βιομηχανίες που εγκαταλειφθηκαν;
Kάποια απο αυτα αφηνονται σιγα σιγα να ρημαξουν μονα τους και μετα εξαφανίζονται, άλλα παλι ανακαινίζονται για να δημιουργηθεί χώρος για νέες δραστηριότητες. Και είναι αυτό το χάσμα, μεταξύ των παλαιών και των νέων, που γοητευει τον Jan Jörnmark.
Με τη καμερα συντροφο, ο Jan Jörnmark γύρισε τη Σουηδια για να βρει και να φωτογραφίσει "övergivna platser", εγκαταλελειμμένα μερη. Στη συνέχεια συγκέντρωσε τις εικόνες στην ιστοσελίδα του, ετσι τωρα οι εικόνες αυτες έχουν γίνει ένα βιβλίο και μια έκθεση φωτογραφίας, που ειχα τη τυχη να δω, προσφατα στο Τekniska Museet, στη Στοκχολμη.
O Jan Jörnmark εργάζεται ως λέκτορας στην Οικονομική ιστορία στο Ινστ.Chalmers, στο Πανεπιστημιο του Göteborg. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να διηγηθει επίσης, την ιστορία πίσω από τις εικόνες και να τους δωσει ετσι μια άλλη διάσταση. Ενας πολυ καλος τροπος να συνδυασει κανεις την τεχνη με την ακαδημαïκη καρριερα, πιστευω.
Ο Jan μεσω ιστοσελιδας του απευθυνθηκε στη "συλλογική νοημοσύνη του διαδικτύου" και ετσι εμαθε και συνεχιζει να μαθαινει πολλα περισσότερα στοιχεια σχετικά με τις τοποθεσίες, απο τα άτομα που βλεπουν τις εικόνες του και ειχαν καποτε ζησει, ή εργαστει στα μερη που αυτος αποθανατισε, [σωζοντας τα, ετσι, απο την ληθη], με τον φακο του.
Περισσοτερες φωτογραφιες απο την εκθεση μπορειτε να δειτε εδω
Εκπληκτικές εικόνες που σε παρασύρουν να 'διαβάσεις' την ποιητική διάσταση του χώρου που έχει εγκαταλειφθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέποντάς τις αμέσως πήγε το μυαλό μου στα Ξενία που έχουμε εγκαταλείψει εδώ και χρόνια - δείγματα εξαιρετικής αρχιτεκτονικής- και ρημάζουν ανά την επικράτεια.
Και βέβαια σε όλα τα παλιά σπίτια που φυτρώνουν και φουντώνουν στο εσωτερικό τους αδηφάγες συκιές...
Καλησπέρα σου είπα;
Pou na ginei afto stin Ellada?
ΑπάντησηΔιαγραφήOti vriskoun to kanoun kafeteria :P
Pera apo tin plaka, poly wraies fwto!!
Panta thavmaza tous souidous kalitexnes ksekinontas apo tous mousikous!
Όπως λέει και ο Τσαλ, θυμήθηκα και γω το Ξενία εδώ στο Ηράκλειο, το οποίο βέβαια πλέον έχει αντικατασταθεί από ένα καφέ και μια πλατεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ενδιαφέρον που κρατώ προσωπικά από την ιστορία είναι η χρήση του ίντερνετ για ενίσχυση της ακαδημαϊκής και καλλιτεχνικής δουλειάς του Γιαν.
Πάντως, αυτή η εγκατάλειψη δε δημιουργεί αυτόματα και μια μελαγχολία;
Αυτός, ο Jan Jörnmark, αν ερχόταν εδώ στην Αθήνα και πήγαινε στις συνοικίες κάτω από την Ομόνοια, δεν θα χρειαζόταν να ψάχνει για πολύ για να βρει "εγκατελειμένους θησαυρούς".
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα πως η "Αθλιότητα" των φτωχών μετατρέπεται σε "Τέχνη" των πλουσίων.
Kαλησπερα Τσαλ
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι εμενα 'κατι' μου λενε παλιοι, εγκαταλελειμμενοι χωροι που παλια στεγαζαν κοπους και επιθυμιες μιας αλλης εποχης..
Ελπιζω καποιοι φωτογραφοι στην Ελλαδα να εχουν ενδιαφερθει για το θεμα της εγκαταλειψης κτηριων, και εχουμε αρκετα, που θα μπορουσαν να εχουν φωτογραφηθει
και χρησιμοποιηθει ταυτοχρονα σαν ιστορικο και φωτογραφικο θεμα.
Εκτος απο τα Ξενια,ενα αλλο που μου ερχεται στο μυαλο ειναι το εργοστασιο του FIX, χρονια ακουμε οτι υπαρχουν σχεδια και γι αυτο, αλλα,τελικα τιποτα δεν γινεται....(πρωτη φορα ειναι, αλλωστε;) :)
Καλο σου βραδυ!
Γεια σου Δημο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πηγες Ελλαδα το Πασχα;
Μακρια απο...καφετερειες! :)
Καμμια φορα χρησιμοποιουν τα παλια κτηρια, για γυρισματα ταινιων, αλλα τις πιο πολλες φορες μενουν ετσι, εκτος και αν τα αναλαβουν κατασκ. εταιρειες και μετα την ανακαινηση γινουν διαμερισματα οπως η περιοχη Filmstaden, (το Ηοllywood της Σουηδιας), οπου τα παλια film studios εγιναν σημερα πανακριβα διαμερισματα. Οχι και τοσο κακος τροπος να διατηρησει κανεις μια παλια περιοχη που διαφορετικα δε θα ειχε αλλη χρησιμοτητα. Διαφωνω, βεβαια,με την υπερβολικα υψηλη τιμη των διαμερισματων, αλλα ξερω τι συνηθως ισχυει σε τετοιες περιπτωσεις...
Υ.Γ Ποιοι Σουηδοι μουσικοι σου αρεσουν;
Mανο
ΑπάντησηΔιαγραφήMα ειναι κριμα που αφησαν (και) τα Ξενία oπως και αλλα κτηρια να ρημαξουν, ενω θα μπορουσαν με λιγη καλη οργανωση και ενα λογικο budget να ειχαν ανακαινιστει και αξιοποιηθει...Kαλυτερα, ομως, να παραχωρουμε τη δυνατοτητα εκμεταλλεσης του τουρισμου στις ξενες και ντοπιες ιδιωτ. ξενοδοχ. μοναδες! Αυτοι φαινεται ξερουν να κανουν χρηματα ...καλυτερα! ;(
Η χρήση του ίντερνετ για ενίσχυση της ακαδημαϊκής και καλλιτεχνικής δουλειάς του Jan ειναι πολυ ενδιαφερουσα και ολο και περισσοτεροι ακαδημαϊκοι εδω φροντιζουν και συνδυαζουν τη τεχνη και τα ενδιαφεροντα τους. Αν ζηλεψες, κουμπαρε μου, δεν εχεις παρα να τους μιμηθεις! :)
Η εγκατάλειψη, οπως και ολες οι εγκαταλειψεις δημιουργουν μια μελαγχολία, οταν ξερει κανεις οτι δεν παει προς κατι το καλυτερο.
Αντιθετα, ομως, οταν ξερει κανεις οτι οδευει προς κατι καλυτερο...
πανηγυριζει! ;)))
Αισιοδοξια, ειπαμε! ;))
Ιοnnkorr
ΑπάντησηΔιαγραφήEπιτελους ενα σχολιο που δεν ασχολεισαι με την..Εlva! χεχε! Ο Jan Jörnmark, οντως θα ειχε πολυ δουλεια αν πηγαινε στην Αθήνα οπου υπαρχουν πολλοι "εγκατελειμμενοι θησαυροι".
Η "Αθλιότητα" των φτωχών ανεκαθεν μετατρεποταν σε "Τέχνη", αλλα στη συγκεκριμενη περιπτωση, στη Σουηδια, δεν εχει να κανει με πλουσιους και φτωχους, αλλα με την καταγραφη καποιων παλιων κατοικησημων και εργασιακων χωρων που μπορουν να ειδωθουν και σαν εργα φωτογραφικου ενδιαφεροντος.
Kalispera kai pali!
ΑπάντησηΔιαγραφήMagia tous pou ta chrisimopoioun etsi ta palia ta ktiria! Oso gia ta noikia den exw apopsi alla exw mia fili eidikevomeni souidia pou mou leei oti genika ta noikia einai psilopanakriva! Pithanws na anoiksei kai afti blog syntoma! Tha sou tin systisw :P
Oxi den piga Ellada, gyrisa olo to nisi edw kai syntoma tha postarw kai fwtos kai sxetika.
Oso gia tous mousikous, apo mikros imoun fan tis rock kai eidika tis metal alla oi souidoi dinan panta mia diaforetiki nota eidika sto metal. Mia nota arketa pio melodiki. Endeiktika sou lew OPETH i agapimeni metal mpanta gia mena pou enwnoun mpalantes me death metal, PAIN pou paizoun industrial, Diablo swing Orchestra pou paizoun kati anamesa se swing kai metal, Cult of Luna ktl
Ελβα πολυ καλη δουλεια και ενδιαφερουσα για μενα τουλαχιστον λογω επαγγελματος.Το καλυτερο ειναι αυτη η σχεση μεσω διαδικτυου με τις εμπειριες και τις αναμνησεις ανθρωπων που εζησαν τα κτηρια και τους χωρους.Υπαρχουν αντιστοιχα πολυ καλες δουλειες και στην Ελλαδα και θα στις στειλω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανοντας βολτες στον Βορρα πριν απο λιγο επεσα πανω σ'ενα πετριωτη που θα λυσει το οικονομικο του προβλημα μια για παντα.
Ευχαριστουμε SWEDEN.
Στο στελνω.
Turken var grek –
stämmer mejeriet
Vill ha 50 miljoner kronor
Turken på yoghurtförpackningen visade sig vara grek.
Nu stämmer han mejeriet på 50 miljoner kronor.
– Vi blev väldigt förvånade, säger Tomas Axelsson på Lindahls Mejeri.
De flesta känner igenom honom. Mannen med mössa och yvig mustasch på förpackningen för "Turkisk yoghurt" från Lindahls Mejeri.
Det är bara ett problem. Han är inte turk utan grek och bor i staden Delfi. Och när mannen fick reda på att hans ansikte pryder en svensk yoghurtförpackning blev han rasande.
Upptäckte bilden i affären
Athanasios Varzakanos, bosatt i Stockholm, är vän till mannen. Varzakanos upptäckte vännens ansikte i mejerihyllan när han var ute och handlade.
– Jag blev förvånad och jag trodde inte mina ögon. Det blev som en chock att se honom helt plötsligt, en bekant. Han tyckte inte om det, han blev ledsen och undrade hur det gick till, säger Athanosios Varzakanos till Sveriges Radio.
Mannen på förpackningen har nu stämt Lindahls Mejeri på 50 miljoner kronor i Atens tingsrätt. I stämningsansökan konstaterar han att hans bild finns på sex olika produkter - från yoghurt till tsatsiki. Han förklarar också att han har hamnat ofrivilligt på fotot eftersom han gillar att gå klädd i folkdräkt och ibland låter sig fotograferas av turister. Men bara för privat bruk.
"Självklart hade ingen av dessa fotografier mitt medgivande" (...) "Med stor förvåning upptäckte jag att det i Sverige finns produkter med min bild tryckt", skriver han i stämningsansökan.
Från bildbyrå
– Vi blev väldigt förvånade när det här dök upp. I vår värld har vi gjort rätt. Vi har köpt den från en bildbyrå som vi har avtal med. Vi har nu lämnat över det här till våra jurister, säger Tomas Axelsson, inköpschef på Lindahls Mejeri.
– Och beloppet är inte i närheten av vad som är rimligt, säger han.
Bilden har använts på yoghurtförpackningen i minst åtta år.
Fotot kommer från bildbyrån IMS, som agerar mellanhand åt spanska bildbanken AGE fotostock. IMS säljer ett paket med bilder som AGE äger, och där yoghurtbilden ingick.
– Vi har sålt det här fotot i god tro. Jag vet inte riktigt vad som kan ha gått snett, men det är en fråga för AGE och fotografen att reda ut, säger Arnaldur Gauti Johnson, vd på IMS.
– Fotografen måste ha ett godkännade från personen, ett så kallat model agreement, för att bilden ska få användas i reklam. Kanske har fotografen missat det, säger han.
Mejeriet ansvariga
Enligt Daniel Westman, jurist och forskare på Stockholms Universitet, är Lindahls Mejeri ansvariga för publiceringen av bilden, trots att de hade anlitat en bildbyrå. I alla fall enligt svensk lag.
– I första skedet är det här en sak mellan mejeriet och den grekiske mannen. Sedan kan mejeriet gå vidare och kräva ersättning från bildbyrån, säger han.
– Typiskt sett bör han ha lidit någon skada i Grekland för att kunna stämma mejeriet i grekisk domstol. Om den här produkten bara har marknadsförts på svenska blir det svårt att hävda.
Lindahls Mejeri för diskussioner med mannen på yoghurtbilden. Det kan sluta med en förlikning, men det kan också bli en rättegång.
– Det är omöjligt att svara på hur det blir än, säger Tomas Axelsson.
Anders Munck
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6922973.ab
πατριωτη ηθελα να γραψω
ΑπάντησηΔιαγραφήGod afton φιλε ΑdeGia
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι πολυ ενδιαφερουσα δουλεια και τον ζηλευω για το μερακι του, την υπομονη του και τη μεθοδικοτητα του.
Σε ευχαριστω επισης για το αρθρο που εστειλες με τον...πατριωτη που η φωτο του φιγουραρε χωρις να το ξερει πανω στα γιαουρτια κλπ γαλακτ.προιοντα και μαλιστα με λαθος εθνικοτητα! ;))
Μια χαρα θα ειναι με τετοια αποζημιωση ! ;)
Δημο
ΑπάντησηΔιαγραφήEχει δικιο η γνωστη σου, ειναι πανακριβα τα νοικια, εδω, γι αυτο πιο πολυ συμφερει να παρει κανεις δανειο, οταν γινεται φυσικα και να αγορασει ενα μικρο διαμερισμα απο το να νοικιασει κατι!
Για τα Σουηδ.συγκροτηματα η αληθεια ειναι οτι τεχνικα ειναι πολυ καλοι, σχεδον φτανουν σε επαγγελματικο επιπεδο, σπανια, ομως, εχουν το δικο τους στυλ και συνηθως μιμουνται (πολυ καλα βεβαια!) αλλα συγκροτηματα. Εχω ακουσει για τους ΟPETH, αλλα δεν ειμαι fan του στυλ. Προτιμω Ηives, Hellacopters και Mustasch, μεταξυ αλλων...
Καλο σου βραδυ!
Εμένα με εντυπωσιάζουν πάντα οι φωτογραφίες από την εγκαταλελειμμένη πόλη του Τσέρνομπιλ. Πραγματικά οι άνθρωποι άφησαν ό,τι έκαναν και έφυγαν. Κανείς δεν επέστρεψε πότε γι αυτό και οι φωτογραφίες συγκλονίζουν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ενδιαφέρον.. Και οι φωτο εξαιρετικές.. Σε ευχαριστούμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα, ωραιες φωτο, ειδικα τα εργοστασια και το λεωφορειο, αν ομως δεις τα παρατημενα πλοια συγκλονιζεσαι, το ''λευκωμα''τους ειναι στον κολπο της ελευσινας. Πως πατε απο καιρο, ακομα κρυο?
ΑπάντησηΔιαγραφήη αλήθεια είναι πως η εγκατάλειψη και η παρακμή ασκούν μια περίεργη έλξη - μπορεί να το κάνουμε το νέο σύνθημα για να προσελκύσουμε τουρίστες.
ΑπάντησηΔιαγραφή(μου άρεσε αυτό το 'Να πως η "Αθλιότητα" των φτωχών μετατρέπεται σε "Τέχνη" των πλουσίων' του IonnKorr).
καλό σκ!
Γεια σου CsLaKoNaS
ΑπάντησηΔιαγραφήEκει πια μιλαμε για μια ανθρωπινη τραγωδια...και ειναι τοσο ασχημες οι μνημες που επηρεαζουν και το πως βλεπει κανεις φωτογραφιες απο εκει..
Roadartist
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα, χαρηκα που σου αρεσαν οι φωτος του Jan. :)
Καλημερα,Δημητρη
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι φωτος με...πλοια ειναι πιο κοντα στην ...ειδικοτητα σου και ειναι οντως συγκλονιστικο να βλεπει κανεις παρατημενα πλοια στον κολπο της Ελευσινας. Mαλλον θα υπαρχουν ηδη λευκωματα και με τετοιες φωτογραφιες πλοιων.
Απο κρυο, μη τα ρωτας, στη Σουηδια..Ειχαμε λιγες μερες 'καλουτσικο' καιρο, ειδαμε και λιγο ηλιο, (!) αλλα πεσαμε στους 3, 4C σημερα! Σκετος χειμωνας, δλδ! :)
Γεια σου φιλε sCaTterBraiN
ΑπάντησηΔιαγραφήH εγκατάλειψη oπως λες και η παρακμή ασκούν μια περίεργη έλξη και απο τετοιες εικονες εχουμε οντως αρκετες στην Ελλαδα! Φανταζομαι οτι καποιοι φωτογραφοι θα τις εκμεταλλευτηκαν καταλληλα, αλλιως ειναι μια καλη ιδεα! ;)
Ωστε παιρνει 'καλο βαθμο' σημερα ο..IonnKorr με αυτo το σχολιο του;
(Θα το διαβασει και θα χαρει!) :)
Καλό σαβ/κο και σ εσενα!
Όταν λέω εγώ ότι είμαστε τυχεροί που έχουμε την Elva εκεί πάνω και μας στέλνει τόσο πολύτιμο και όμορφο υλικό....
ΑπάντησηΔιαγραφήXa.. xa..
ΑπάντησηΔιαγραφήTo διάβασα και το εκτίμησα.
Να ... όταν σοβαρεύω (καμιά φορά) λέω και καμιά καλή ατάκα.
Υ.Γ. Αλλά δεν μ'αφήνουν να σοβαρευτώ. Όλο με τσιγκλίζουν. Μπες στης Καρυάτιδας να δεις τι γίνεται και σε τι "σοβαρή" συζήτηση "ύψιστου επιπέδου" έχω μπλέξει.
Θλίψη που σου προκαλεί κάθε τι παρατημένο και εγκαταλελειμένο...ακόμα και ένα οικοδομικό καροτσάκι! Αυτόματα το μυαλό σου πηγαίνει στο παλιό ιδιοκτήτη του ή χειριστή του...κοιτάς το παλαιό κτίριο και φωνές ζωντανές απο το παρελθόν όταν έσφυζε απο ζωή, ακούς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο παρόμοιο υλικό στην Αθήνα για τον κ.Jan Jörnmark,ουουου! όσο θέλει!
navarino-s
ΑπάντησηΔιαγραφήEυγενικος, οπως παντα, φιλε navarine! ;)
Ionnkorr
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπον προβλεπεται ...σοβαροτης απο εδω και περα και μια 360 μοιρων στροφη για τον φιλο Ιοnn! Για να δουμε...
Τα διαβασα, τα διαβασα τα... κατορθωματα σου, στης Καρυατιδας! ;)
Γεια σου Kariatida
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, συμφωνω οτι υπαρχει καποια θλίψη σε κάθε τι παρατημένο και εγκαταλελειμένο, αλλα και μια προσδοκια για το νεο μαζι!
(Μην μας παιρνει και απο 'κατω' για ολα τα παλια, που δεν ηταν αναγκαστικα ολα καλα!) :))
Παμε για νεα, τωρα, ετσι; :) Οχι στα παλια λοιπον και ας προσπαθουν
να μας τα ξανασερβιρουν πολλοι πολιτικοι!
Xαιρετισμους στο Νοτο! :)
Α παπα! Δεν τα μπορώ τα παλιά Ελβα με τίποτα! Σκέτη στεναχώρια...και δεν μπορώ να καταλάβω όσους τρελαίνονται με την συλλογή τους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή την προσδοκία για το νέο που λες, δεν μπορώ να την διακρίνω με τίποτα ούτε καν να την συνδυάσω με το καινούργιο όπως πολλοί καταφέρνουν να κάνουν.
Τον είδες τον άλλον τι μου έχει κάνει απο χθες το βράδυ; Aφινίασε κυριολεκτικά...πεθαίνω στα γέλια όμως να τον διαβάζω..! (Τα θέλει κι'εμένα το κωλοράκι μου..:)
kariatida
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τα γουστα και τα χρωματα δεν πρεπει να διαφωνει κανεις, λενε στη Γαλλια! Oχι οτι ακολουθουμε παντα αυτα που λενε οι Γαλλοι, αλλα, καπου εχουν ενα δικιο.... :)
Οσο για τον Ιοnn, του αρεσει να πειραζει φιλους & φιλες, ειναι η τακτικη του... ;))
Kαλησπέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜελέτησα τις φωτό,όχι μόνο δεν με ενθουσίασαν δεν βρήκα και κάτι που να έχει τα καλλιτεχνικά προσωπικά κριτήρια.Θα απαντούσε κάποιος ότι είναι θέμα γούστου ή το περί ορέξεως ουδείς λόγος.Πιστεύω όμως ότι πρέπει να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια για τη τέχνη.Ενα σημαντικό κριτήριο είναι η διαχρονικότητα τα υπόλοιπα κριτήρια θα τα γνωρίζουν σίγουρα οι ειδικοί.
Kαλημερα α Κενταύρου
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρωτα να πω οτι δεν νομιζω οτι ο Jan θεωρει τον εαυτο του 'καλλιτεχνη'. To oτι προσπαθησε να δει κτηρια και τοποθεσιες με μια τετοια ματια μεσω του φακου και ετσι να προσελκυσει το ενδιαφερον του κοινου,ειναι αλλο.
Περι αντικειμενικων κριτηριων, δεν ξερω κατα ποσο υπαρχουν και αν υπαρχουν σιγουρα δεν τα δεχονται ολοι οσοι ασχολουνται με τη Τεχνη, εφ οσον η σχεση μας με τα έργα τέχνης είναι πολλες φορες μοναδικη.
Πιστευω οτι ειναι ενα μεγαλο θεμα και αν θελεις διαβασε αυτο το αρθρο που βρηκα εδω.
Είδες Έλβα ...
ΑπάντησηΔιαγραφήάλλο το καλοπροαίρετο πείραγμα που προϋποθέτει αγάπη και τρυφερότητα προς το πρόσωπο που απευθύνεται και άλλη η κακοπροαίρετη σάτιρα που σκοπό έχει να μειώσει και να βλάψει τον άλλο.
Αν και μερικές φορές υπερβάλλω στο πρώτο όμως ποτέ, μα ποτέ, δεν παρασύρθηκα να προχωρήσω στο δεύτερο.
Βέβαια, μερικοί (που δεν έχουν την αίσθηση του χιούμορ), μερικές φορές παρεξηγούνται. Αναπόφευκτο και αυτό.
Σας ευχαριστώ και από εδώ, και εσένα και την Καρυάτιδα, που έχετε την καλλιέργεια ψυχής αλλά την υπομονή να με ανέχεστε.
Έχετε και την δική μου βαθύτερη αγάπη και τρυφερότητα.
Υ.Γ. Βέβαια, άλλο η διακωμώδιση προσώπων και άλλο η διακωμώδιση ιδεών. Οι ιδέες, οι πολιτικές ιδεολογίες, οι θρησκείες, τα κόμματα, οι ομάδες και οι κάθε είδους ανθρώπινες ιδεο-κατασκευές πρέπει κατά την γνώμη μου να περνούν από την "βάσανο" της σάτιρας και αν είναι άξιες να επιβιώνουν.
Ionnkorr
ΑπάντησηΔιαγραφήΨηφιζουμε καλοπροαιρεση, λοιπον! ;)
(..xωρις πολλα...βασανα!) :))
Elva ένας λόγος που ασχολήθηκα με το blogging είναι αυτή η διαδραστική ανταλλαγή απόψεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜελέτησα το κείμενο που με παρέπεμψες.
Αντιγράφω.
" Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι οι θεωρητικοί και οι δάσκαλοι της εποχής μας αποφεύγουν επιμελώς να ριψοκινδυνέψουν στα μονοπάτια της κριτικής, αφού είναι άκρως πιθανόν να τους αμφισβητηθούν τα κριτήρια.
Εντούτοις, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την τέχνη χωρίς κριτήρια, αφού ο θαυμασμός και η συγκίνηση που ενδεχομένως προκαλεί ένα έργο τέχνης οφείλεται πρωτίστως στη σύγκρισή ....." πράγματι υπάρχει πρόβλημα στο καθορισμό των κριτηρίων,φυσικά στις σχολές τέχνης τουλάχιστον στη τεχνική υπάρχουν κριτήρια.Πάντως δεν είναι τόσο δύσκολο σε προσωπικό επίπεδο να δημιουργήσεις κριτήρια.Θα σου δώσω παράδειγμα.Στα blog που περιδιαβαίνουμε αυτή την εποχή οι διάφοροι φίλοι αναρτούν φωτό από τη Πασχαλινή εξόρμηση τους.Δεν είναι καθόλου δύσκολο να καταλάβεις ποιός έχει καλλιτεχνική ματιά ποιός απλώς πήρε μια κάμερα και έβγαζε φωτογραφίες.
Πάντως ευχαριστώ για την υπόδειξη.
Καλημέρα Έλβα,
ΑπάντησηΔιαγραφήκάποια εγκαταλλελημένα κτήρια της Σουϊδίας μου φαίνονται πιο ωραία από πολλά εν λειτουργία δικά μας:)
Συμφωνώ και με την απάντησή σου στον cslakonas!
Kαλημερα Saq
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι κι εγω τωρα που το λες το ιδιο παρατηρησα για τα κτηρια! χεχε
YΓ. Ακουσα που επαιζες σημερα μεταξυ αλλων Θαν. Παπακωνσταντινου,Μαλαμα και Αλκινοο! Ευγε! ;)
Για να πω την αλήθεια και εγώ τους μπερδεύω αλλά ήταν ο Μάλαμας και όχι ο Θ.Παπ! από την συναυλία στο Λυκαβιτό οι τρεις τους, μάλαμας-αλεξίου-ιωαννίδης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟkay! ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΛογω..κεκτημενης ταχυτητας, φαινεται εκανα λαθος, ;) αλλα φανταζομαι σου αρεσει και ο αγαπητος ..Θανασακης Π., ή κανω λαθος; ;))
Μου αρέσει, γιαυτό σου είπα ότι καμιά φορά όταν ακούω τραγούδια του που δεν ξέρω νομίζω ότι είναι ο μάλαμας ή και το αντίθετο. Αλλά ο μάλαμας είναι ο αγαπημένος μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι εικόνες από εγκαταλελειμένα μέρη εχουν μια δυνατή επίδραση - όντως. Αναρωτιέμαι γιατί με συγκινούν... Οπωσδήποτε γιατί έχουν τα ίχνη ανθρώπων που πέρασαν από εκεί, απλων και καθημερινών κινήσεων που είναι οικείες, νώριμες, κοινές με τις δικές μας. Αλλά πιστεύω και κάτι άλλο ακόμη. Είναι μια επαφή με εποχές πιο "απλές", πιο άμεσες, πιο ανθρώπινες. Ξυπνάνε μια νοσταλγία για τότε που η συμμετοχή μας στη ζωή ήταν πιο "γεμάτη" - θυμίζουν πράγματα που χάσαμε, που θυσιάσαμε σε άγνωστους θεούς και σκοτεινούς βωμούς.
Αν έχεις διάθεση και χρόνο, ίσως βρείς ενδιαφέρουσα τη συλλογή φωτογραφιών και κειμένων στο
http://www.abandoned-places.com/Σου εύχομαι ήρεμη νύχτα και καλό ξημέρωμα στο (πιο σταχτή από συνήθως) Βορρά.