Αν θελει να μιλησει κανεις για αποτελεσματα σε διεθνες επιπεδο, τοτε σιγουρα τα σχολεια της Φινλανδιας βρισκονται στη κορυφη. Επειδη, ομως, δεν εμπιστευομαι ''τυφλά'' τις κατα καιρους στατιστικες του ΟΟΣΑ/ΟΕCD, πιστευω οτι ενας απο τους κυριοτερους λογος που τα σχολεια τους εχουν πολυ καλη φημη ειναι επειδη στη Φινλανδια εχουν πολυ καλυτερα καταρτισμενους δασκαλους, [οι περισσοτεροι διαβασα οτι εχουν διπλωμα master (ΜΑ)], τουλαχιστον σε αντιθεση με το μεσο σχολειο της Σουηδιας, oπου οι δασκαλοι, σε γενικες γραμμες, δεν διαθετουν την υψηλη επαγγελματικη καταρτιση των Φινλανδων συναδελφων τους και αυτο ειμαι σε θεση να το ξερω.
Στη Φινλανδια, οι μαθητες μελετουν πολυ λιγοτερες ωρες, απο αλλους, αλλα η μαθηση, μεσα στην ταξη, λειτουργει, εκει, καλυτερα. Χωρις να εχω αμεση εμπειρια απο Φινλανδικα σχολεια, εχω καταλαβει μετα απο συζητησεις με Φινλανδους, που ζουν εδω και απο ντοκυμαντερ που εχω δει, οτι υπαρχει ενας μεγαλυτερος σεβασμος στο ρολο του δασκαλου, εκει, απ ο τι στη Σουηδια, που οι περισσοτεροι δασκαλοι δεν εχουν το status που απαιτειται και συχνα προσπαθουν να ειναι ''φιλοι'' με τα παιδια, (μια παρεξηγημενη τακτικη), χωρις να εχουν αυτο που κυριως χρειαζεται, δλδ. την επαγγελματικη καταρτιση, τις γνωσεις και φυσικα τη εμπιστοσυνη στον εαυτο τους.
Τα παιδια στην Φινλανδια ξεκινουν το σχολειο αργοτερα απο αλλες χωρες, στα 7 τους χρονια, ωστε να αισθανονται μεγαλυτερη ασφαλεια και σιγουρια. Το οτι μαθαινουν ξενες γλωσσες μεσα στο σχολειο θεωρειται βασικο μερος της εκπαιδευσης. Οταν εχουν φτασει στα 13, τους εχουν ηδη ξεκινησει τρεις ξενες γλωσσες μεσα στο σχολειο και πολλα παιδια στην ιδια ηλικια μαθαινουν ακομη και τεσσερις! Η επιτυχια δεν μετριεται εκει σε "κερδισμενους και χαμενους". Η μαθηση ειναι σαν ενα ομαδικο παιχνιδι. Πολλες φορες στην ιδια ταξη δουλευουν ταυτοχρονα τρεις δασκαλοι, οταν μερικα παιδια χρειαζονται βοηθεια.
Τα πραγματα δεν ειναι παντα "ροδινα" βεβαια και δεν σημαινει οτι ολοι ειναι εξ ισου καλοι, αλλα θεωρουν οτι το σχολειο δεν πρεπει να αποκλειει τους λιγοτερο καλους. Εκει, βεβαια, να πουμε, οτι ειναι σημαντικο να υπαρχει μια ευελιξια στο προγραμμα, ωστε να μπορουν να βοηθηθουν και οι πιο αδυνατοι μαθητες με ενισχυτικη διδασκαλια και καταλληλο υλικο.
Τα πραγματα δεν ειναι παντα "ροδινα" βεβαια και δεν σημαινει οτι ολοι ειναι εξ ισου καλοι, αλλα θεωρουν οτι το σχολειο δεν πρεπει να αποκλειει τους λιγοτερο καλους. Εκει, βεβαια, να πουμε, οτι ειναι σημαντικο να υπαρχει μια ευελιξια στο προγραμμα, ωστε να μπορουν να βοηθηθουν και οι πιο αδυνατοι μαθητες με ενισχυτικη διδασκαλια και καταλληλο υλικο.
Δεν υπαρχουν εντολες απο..."ανωθεν", για το τι πρεπει να διδαχθει, οι δασκαλοι συνεργαζονται μεταξυ τους και εφ οσον υπαρχει αμοιβαια εμπιστοσυνη και ενας κοινος στοχος, τα παιδια και οι γονεις συνεργαζονται καλυτερα, επειδη κατανοουν οτι οι δασκαλοι κανουν ο τι καλυτερο μπορουν για τους μαθητες τους.
Ενω στην Αγγλια και τις ΗΠΑ τα εκπαιδευτικα μοντελα στηριζονται πανω στον ανταγωνισμο, η Φινλαδια πετυχαινει την ποιοτητα στην εκπαιδευση και αυτο ειναι σε εθνικο επιπεδο. Εκατονταδες εκπαιδευτικοι απο ξενες χωρες τους επισκεπτονται καθε χρονο, ετσι τελευταια εχει δημιουργηθει ο λεγομενος "εκπαιδευτικος τουρισμος", σχετικα με το πως λειτουργουν τα Φινλανδικα σχολεια.
Τελευταια ξεκινησαν και πιλοτικα προγραμματα για προικισμενους μαθητες, ("gifted students") που χρειαζονται αλλου ειδους προσοχη και προγραμματα.
Τελευταια ξεκινησαν και πιλοτικα προγραμματα για προικισμενους μαθητες, ("gifted students") που χρειαζονται αλλου ειδους προσοχη και προγραμματα.
Στην Ελλαδα, αντιθετα, μαθαινουμε τελευταια, οτι το Υπ. Παιδειας προσανατολιζεται σε ...τάξεις των 30 μαθητών, από την επομενη σχολική χρονιά, ενω ακουγονται φημες για...συγχωνευσεις, ή και καταργησεις καποιων σχολειων. Ολα αυτα, ενω υπαρχουν ηδη απληρωτοι εκπαιδευτικοι στα σχολεια, υπερβολικα πολλοι ...ωρομισθιοι (!) ενω η κρατική χρηματοδότηση για την Παιδεία μειώνεται κατά 12%, και "αφου ηδη εχει ανακοινωθεί μείωση προσλήψεων εκπαιδευτικών κατά 50% τη νέα σχολική χρονιά, με προφανή στόχο τη διεύρυνση της ωρομισθίας"....Eτσι, μεσω της αμορφωσιας θα γινουμε σιγουρα καλυτεροι πολιτες, προς....εκμεταλλευση!
Σημ. Η Φινλανδια εκτος απο τη Νοkia, ειναι δυστυχως γνωστη και για τα τραγικα περιστατικα στα σχολεια της, που εχουν να κανουν με τη νομοθεσια σχετικά με την οπλοκατοχή, (συζητειται να αλλαξει), οπως και με προβληματα βιας, που υπαρχουν στις περισσοτερες χωρες του δυτικου κοσμου.
O χειρότερος καθηγητής της Φιλανδίας είναι πολύ καλύτερος, όχι απλά καλύτερος, πολύ καλύτερος απο τον Έλληνα εκπαιδευτικό του Δημοσίου σχολείου της Ελλάδας!. Δεν νομίζω ότι είναι θέμα κατάρτισης μόνο, η πλειονότητα των δασκάλων μας δεν αγαπά την δουλειά της! Οι πλέον αδιάφοροι δάσκαλοι του κόσμου οι Έλληνες και μιλώ για όλες τις βαθμίδες! Είμαι απόλυτη στην άποψή μου διότι τους έζησα και τους ζω με τα παιδιά μου, τα ανήψια μου με τα παιδιά των συγγενών και φίλων!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝάχεις μια καλή-μέρα Έλβα!
Καλημέρα και χρόνια πολλά Elva! Έλειπα από τη μπλογκόσφαιρα για καιρό και χαθήκαμε λίγο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας είχε γίνει και από έναν καθηγητή μας στο Λύκειο, που το χαρακτήρισε σαν υποδειγμά για ολόκληρο τον κόσμο. Τακτικές, όπως η τοποθέτηση των θρανίων σε σχήμα "Π", που διευκολύνουν τη συνεργασία των μαθητών τόσο με το δάσκαλο, όσο και μεταξύ τους, δείχνουν ότι οι αρμόδιοι έχουν ερευνήσει εκτενώς και την ψυχολογική/κοινωνιολογική πλευρά της εκπαίδευσης.
Δεν θα μπω στο τριπάκι της σύγκρισης του εκπαιδευτικού συστήματος αυτού με το δικό μας, είναι κάτι το τελείως άσκοπο (μην το ταπεινώσουμε και πολύ :P).
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι απαράδεκτο. Αυτά, όμως, είναι τα καλά νέα! Τα κακά νέα είναι ότι δεν υπάρχει τίποτα στον ορίζοντα που να επιχειρεί βελτίωση του στο εγγύς μέλλον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Φινλανδοί επένδυσαν στην παιδεία. Με επαγγελματισμό και επιστημονική μέθοδο και όχι με ευχολόγια. Πρόκειται για μικρή -από άποψη πληθυσμού- χώρα και εκτίμησε ότι το συγκριτικό της πλεονέκτημα, έναντι όλων των υπολοίπων, είναι οι ανθρώπινοι πόροι της. Το συγκριτικό της πλεονέκτημα για να παράγει τον πλούτο της και να εξασφαλίσει την ευημερία των πολιτών της! Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε... Τα παραδείγματα είναι πολλά και οι έπαινοι ατελείωτοι.
Θέλω να πω, πάντως, πριν κρίνουμε τους δασκάλους μας και πριν δικαιώσουμε όποιον τους πετάει στον καιάδα της απαξίωσης συνολικά, ας αναλογιστούμε όχι τί ποσοστό του ΑΕΠ προβλέπει ο προϋπολογισμός της Ελλάδας για την εκπαίδευση, αλλά πόσο σεβασμό και φροντίδα έχει δείξει η πολιτεία μας για την προσπάθεια και το έργο τους. Έχω και προσωπικά πολλά παραδείγματα απαράδεκτων εκπαιδευτικών. Επιβιώνουν όμως σε βάρος των συναδέλφων τους και της κοινωνίας λόγω της επαίσχυντης κατάργησης από την πολιτεία της αξιολόγησης του έργου τους. Και η παραπαιδεία, επίσης, επιβιώνει γιατί έτσι λύνει η πολιτεία τόσο το πρόβλημα απασχόλησης χιλιάδων άνεργων εκπαιδευτικών όσο και της συμπλήρωσης του εισοδήματος των υπολοίπων. Τα προβλήματα κάτω από το χαλί και η κοινωνία βολικά "χορτασμένη"...
Πριν από ένα χρόνο, θέλω να πω, είδα ένα ντοκιμαντέρ που έδειχνε την παράλληλη ζωή ενός μαθητή στη Φινλανδία και μιας μαθήτριας στην Ελλάδα. Εκείνο το βράδυ έκλαιγα σαν παιδί...
θα συμφωνήσω με τον Αερικό. Υπάρχουν και στην Ελλάδα (και) καλοί δάσκαλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα διαφωνήσω με την Ελβα. Η Φινλαδία εκτός της Παιδείας και της ΝΟΚΙΑ, έχει και τις Φιλανδές θεές.
Χμου... ας θέσω και το θέμα των υποδομών εκτός από την κατάρτιση των εκπαιδευτικών..
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει κάθε σχολείο στην Φιλανδία βιβλιοθήκη?
Έχει κάθε σχολείο στην Ελλάδα βιβλιοθήκη?
Γυμναστήριο?
Και μπορώ να συνεχίσω ακάθεκτη!!
;-Ρ
Καλημερα Ελβα!
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ηθελα να σε ρωτησω αν υπηρχε παραδοση καλης παιδειας απο τα πριν ή καποια εποχη αποφασισαν να αλλαξουν το εκπαιδευτικο τους συστημα.
Πού θεωρουν οτι οφειλεται κατα κυριο λογο η μεγαλη επιτυχια; Στην καλη καταρτηση των εκπαιδευτικων;
Μια δικη μου ετσι αισθηση ειναι οτι μια χωρα πρεπει να βλεπει ανοιχτο οριζοντα μπροστα της για να καλλιεργειται η αισιοδοξια στους πολιτες της και οι επιδοσεις των μαθητων της.
Η παιδεια ειναι απο τα πρωτα που θα πρεπει να αναπτυξει μια χωρα αν θελει να λεγεται πολιτισμενη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο το κειμενο σου εντυπωσιαστηκα οταν διαβασα για τις ξενες γλωσσες.
Θελω ομως να θεσω και μια άλλη παραμετρο οσον αφορα το εκπαιδευτικο μας συστημα.
Θεωρω οτι το να εχεις ενα σκετο πτυχιο ειτε Μαθηματικου ειτε Φιλολογου δεν σε κανει απο μονο του καλο δασκαλο.
Γιατι το δασκαλικι κατα τη γνωμη μου ειναι ταλεντο το οποιο δεν διδασκεται.
Παρ' ολα αυτα, μηπως θα ηταν καλυτερο αν ολοι οσοι θελουν να διδαξουν να εχουν κι απο ενα μεταπτυχιακο πχ στη διδακτικη;
Καλησπερα.
Γεια σου φιλη kariatida
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλαβαινω οτι εχεις ασχημες προσωπικες εμπειριες, αλλα πιστευω οτι σε ολα τα επαγγελματα υπαρχουν 'καλοι' και 'κακοι'. Το θεμα ειναι τι εκπαιδευση και τι υλικο δινεται στους μεν και τους δε να δουλεψουν και πως το εκμεταλλευονται. Βεβαια δεχομαι και την ατυχια του να πεσει κανεις σε λαθος ατομα που δεν εκτιμουν τη δουλεια τους. Απο την αλλη ομως οπως λεει πιο κατω και η Σοφια, σε πολλα Ελλ.σχολεια δεν ξερουν τι θα πει π.χ 'σχολικη βιβλιοθηκη' και οταν αυτη υπαρχει δεν λειτουργει oπως θα επρεπε να ειναι οι βιβλιοθηκες! Το αιωνιο προβλημα της Ελλαδας, δινονται πολυ λιγα χρηματα για τη παιδεια και οπως διαβαζουμε κι αυτα προκειται να μειωθουν! ;(
Συμφωνώ με τον Αντώνη.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Γιατι το δασκαλικι κατα τη γνωμη μου ειναι ταλεντο το οποιο δεν διδασκεται."
Υ.Γ. Έχω ακούσει ότι κάτι σχολεία της Ζιμπάμπουε είναι χειρότερα από τα Ελληνικά!
Πάντως εκεί που η Ελλάδα κάνει θραύση είναι τα Πανεπιστήμιά της:
- Όταν μπείς έχεις μια ιδέα από γνώση.
- Όταν βγείς ξέρεις φραπέ, χαρτιά, αραλίκι και τα λοιπά συναφή.
Οι τάξεις των 30 μαθητών θυμίζουν Ελλάδα του 60. Τα ξέρω όλα αυτά και είναι έτσι ακριβώς για την Ελλάδα. Θεωρούν τους εκπαιδευτικούς κακομαθημένους που ρέπουν προς την αριστερά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρόλα αυτά στις απεργίες κανείς δεν απεργεί μιας και τα λεφτά που κόβονται είναι πολλά και οι μισθοί ιδιαίτερα μικροί.
Στους εκπαιδευτικούς δεν μπορούν να μειώσουν τους μισθούς όπως θα ήθελαν (ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ μέσω επιδομάτων) αλλά θα αυξήσουν το χρόνο εργασίας τους.
SkinLikeSand
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρόνια πολλά και σ εσενα! Welcome back, λοιπον! ;)
Kαι να ηταν μονο το πως τοποθετουν τα θρανια και μερικα αλλα τετοια ευκολα κολπα, καλα θα ηταν! :) Το μεγαλυτερο ατου ειναι τα χρηματα που δινουν για την εκπαιδευση και οι πολλοι δασκαλοι και καθηγητες που προσλαμβανονται για τις αναγκες των μαθητων.
Aυτα για να αναφερουμε τα βασικα, τα αλλα τα διαβαζει κανεις σε αρθρα και καταλαβαινει οτι δεν γινονται..συγκρισεις με τα δικα μας που ισχυουν ακριβως τα αντιθετα! :(
Σε σχέση με αυτό που λέει ο Αντώνης θέλω να σχολιάσω ότι ούτε το μεταπτυχιακό στη διδακτική σε κάνει καλό δάσκαλο. Αυτό είναι και λίγο ταλέντο. Πολλοί υποφέρουν μέσα στις τάξεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι όμως και σημαντικό αυτό που λες Elva για το status του εκπαιδευτικού στην Σουηδία (ΚΑΙ στην Ελλάδα) και σε πολλές άλλες χώρες.
Ο εκπαιδευτικός όπως και άλλες εργασίες που προσφέρουν κάτι πολύ σημαντικό, τείνουν να θεωρούνται κάτι λιγότερο από επάγγελμα.
Κάτι σαν εργασίες κατάλληλες για εθελοντές ή κοπελίτσες 20 ετών.
Οι άλλοι άνθρωποι αν είναι σοβαροί πρέπει να κάνουν και μια άλλη σοβαρή εργασία που θα τους αποδίδει πολλά χρήματα.
Εδώ όμως υπάρχει μια αντίφαση, πώς είναι δυνατόν να λειτουργεί ένας δάσκαλος ή ένας πυροσβέστης με χαμηλούς μισθούς αν δεν έχει κοινωνικό στάτους;
Και ενώ η συλλογική προσφορά ή το στάτους τέτοιων επαγγελμάτων δεν θεωρείται κάτι που πρέπει να διδάσκεται ή να προωθείται στην δημόσια σφαίρα, αντίθετα θεωρείται φυσιολογικό οι εταιρείες να προωθούν τη δική τους εταιρική κουλτούρα με κάθε θεμιτό ή αθέμιτο μέσο.
Rider, συμφωνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά σκεφτηκα οτι επειδη ειναι αδυνατο να βαλουμε ανιχνευτη ταλεντων ωστε να προσλαβουμε καποιους στα σχολεια, μηπως αυτο το μεταπτυχιακο ως προαπαιτουμενο ήταν ενα παραπανω εφοδιο.
(βεβαια εδω πρεπει να πω οτι δεν ξερω πως ακριβως λειτουργει αυτο το μεταπτυχιακο στη χωρα μας)
Γεια σου,φιλε ΑΕΡΙΚO
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπεστρεψες και εσυ λοιπον! ;)
Oτι το Ελλ. εκπαιδευτικό σύστημα είναι απαράδεκτο ειναι γεγονος και αυτο αποδεικνυεται οτι καθε φορα οσοι αναλαμβανουν το Υπουργειο ειναι 'χαμενοι απο χερι', γιατι ειναι ενας χωρος που συν τις αλλαγες που χρειαζονται, απαιτει και εξειδικευμενες γνωσεις για να κανει κανεις σωστη δουλεια! Θα ηταν καλο να εβαζαν καποιο ατομο που εχει δουλεψει στην εκπαιδευση και ξερει τα προβληματα και οχι ασχετους γραφειοκρατες που δεν προσφερουν τιποτα, παρα μονο υπογραφουν χαρτια απο την ΕΕ. Εχεις δικιο οταν λες οτι δεν υπάρχει τίποτα στον ορίζοντα που να επιχειρεί βελτίωση του συστηματος στο εγγύς μέλλον, ειδικα οταν διαβαζουμε για...περικοπες επι των περικοπων. Μα γινεται να κανεις δουλεια χωρις χρηματα;
Οι Φινλανδοί επένδυσαν στην παιδεία, ενω εμεις κανουμε... ευχολόγια οπως λες!
Και εγω ειμαι της γνωμης οτι δεν πρεπει να καταδικαζουμε τους εκπαιδευτικους πριν δουμε τι ποσα δαπανα η Ελλαδα για τη παιδεια, που φυσικα ειναι πολυ λιγοτερα απο την αμυνα και τα οπλα που μας υποχρεωνουν να αγοραζουμε οι ...συμμαχοι μας!
Το θεμα της παραπαιδείας, ειναι μεγαλο και δυστυχως δεν το βλεπω να λυνεται ευκολα, επειδη εχει να κανει με συγκρουσεις οικονομικων συμφεροντων...
Και εγω ετσι αισθανομαι, μου ερχεται να κλαιω, οποτε βλεπω ντοκιμαντέρ οπου καποιες καλοτυχες χωρες συγκρινονται με τη δικη μας, που την αφησαμε να γινει και στην εκπαιδευση... τριτοκοσμικη!
Γεια σου Sophia
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακαρι να ειχε κάθε σχολείο στην Ελλάδα βιβλιοθήκη & Γυμναστήριο, για να πουμε μονο ΛΙΓΑ απο αυτα που μας λειπουν, ωστε να μπορουμε μια μερα να πουμε οτι τολμουμε να συναγωνιστουμε χωρες με μεγαλες επιδοτησεις στη Παιδεια, οπως η Φινλανδια!
Swell
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικα και υπαρχουν καλοί δάσκαλοι παντου, χρηματα δεν δινονται, εκει ειναι το προβλημα...
Ωστε εχουμε αποψη και για τις... Φινλανδές θεες; :) Τελικα εισαι λατρης του Βορρα, βρε Swell, τι καθεσαι ακομη, εκει στο Νοτο; :))
Eλα ντε, το σκέφτομαι σοβαρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σας στο @You Pay Your Crisis!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπ ο τι ξερω η Φινλανδια δεν ηταν ανεκαθεν κορυφη στην εκπαιδευση. Στα 1960 οι γονεις εστελναν τα παιδια τους σε ιδιωτικα για να αποκτησουν καλη μορφωση! Επειδη ομως προεβλεψαν οτι με το ρυθμο αυτο, το 1972 θα εμεναν μονο 25% των παιδιων στην δημοσια εκπαιδευση,αποφασισαν να αλλαξουν το συστημα και να μην αποκλειουν παιδια απο την εκπαιδευση. Αυτο το νομοσχεδιο χαρακτηριστηκε... Σταλινικο και χρειαστηκε 30 χρονια μεχρι να δουν τα πρωτα θετικα αποτελεσματα. Το συστημα τους ομως συνεχως αξιολογειται και βελτιωνεται..
Οι ιδιοι θεωρουν οτι η μεγαλη επιτυχια οφειλεται και στη καλη καταρτηση των εκπαιδευτικων αλλα και και στη πιστη τους στην αναγκη της εκπαιδευσης.
1.Πιστευουν στην αναγκη υπαρξης ενος ενιαιου αναλυτικου προγραμματος (curriculum) για ολα τα σχολεια.
2.Υπολογιζουν σε καλα αποτελεσματα απο ολους τους μαθητες και παρεχουν βοηθεια σε οσους χρειαζεται προκειμενου να φερουν αυτα τα καλα αποτελεσματα.
3.Παρεχουν σε καλα καταρτισμενους εκπ/κους σεβασμο και ελευθερια να διδαξουν.
Δε διαφωνω καθολου αντιθετα και εγω πιστευω οτι μια χωρα 'πρεπει να βλεπει μπροστα για να καλλιεργειται η αισιοδοξια στους πολιτες της και οι επιδοσεις των μαθητων της'!
Kαλο απογευμα
Kαλησπερα, αντωνη
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυσκολα να διαφωνησει κανεις με αυτο που λες, οτι η παιδεια ειναι απο τα πρωτα που θα πρεπει να αναπτυξει μια χωρα αν θελει να λεγεται πολιτισμενη.
Φυσικα και το να εχει κανεις ενα πτυχιο δεν σε κανει απο μονο του καλο δασκαλο. Σιγουρα χρειαζεται ταλεντο, υπομονη και αγαπη για τη δουλεια σου,που δεν διδασκονται...
Οπως ειπε και ο G Rider ενα μεταπτυχιακο στη ...διδακτικη δεν ειναι προυποθεση για επιτυχια στο ρολο του δασκαλου, αλλα οσοι σκοπευουν να διδαξουν σε σχολεια, πρεπει να εχουν μελετησει και παιδαγωγικη, πιστευω.
Ιοnnkorr
ΑπάντησηΔιαγραφήMιλας απο προσωπικη εμπειρια για τα ...Πανεπιστημια; ;)Να υποθεσουμε τοτε οτι απο...φραπέ, χαρτιά κλπ συναφη εισαι εξπερ; χεχε
Γεια σου Greek Rider
ΑπάντησηΔιαγραφήAντι να μειωνουμε τον αριθμο των μαθητων σε καθε ταξη, εμεις στην Ελλαδα παμε πισω στα...1960 και τους αυξανουμε! Παντως να σου πω οτι περικοπες συμβαινουν και σε μερικα σχολεια στη Σουηδια επειδη οι συντηρητικοι στην κυβερνηση, ακολουθουν τις επιταγες της ΕΕ που θελουν σχολεια με τις ελαχιστες δυνατες επιδοτησεις.
Μαγειρεψε δλδ με λιγα λογια ψαροσουπα χωρις....ψαρι! :(
Εδω το συζητουν, ηδη τωρα, να αυξήσουν το χρόνο εργασίας των εκπαιδευτικων,οποτε να περιμενετε αναλογες προτασεις απο ΕΕ, σε λιγο καιρο και στην Ελλαδα....
Kalispera Elva!
ΑπάντησηΔιαγραφήOpws ta perigrafeis ontws fainetai oti oi anthrwpoi einai poly mprosta!
Edw exw apopsi apo sxetika prwto xeri afou edina 1 mina iatrikes dialekseis se sxoleia sta plaisia mias douleias kai episis i "pethera" einai diefthintria kai 2 filoi mou daskaloi (1ovathmia kai 2ovathmia).
Ta pramata den einai san tin finlandia alla sigoura kalytera apo tin Ellada!
Ta sxoleia me poly kalyteres ypodomes, oi daskaloi kala plirwmenoi kai arketa kalytera katartismenoi apo arketous dikous mas kai to programma spoudwn den einai toso proxeiro, oute politiko paixnidi metaksy ypourgwn opws stin Ellada mas.
Vevaia gia na ginoume Finalandia exoume poly akoma... Min ksexname kai edw mesogeios einai!
Kαλησπερα Δημο
ΑπάντησηΔιαγραφήTελικα ειμαστε σε χαμηλη θεση και στη...Μεσογειο! Δεν εχω ιδεα τι ισχυει στα Ισπανικα σχολεια,αλλα για να το λες εσυ που σπουδαζεις εκει κατι θα ξερεις. Δε μου λες ειναι πραγματι οι εκπαιδευτικοι ευχαριστημενοι απο τους μισθους τους; Ξερεις εχω την εντυπωση οτι γενικα οι μισθοι στην εκπαιδευση δεν ειναι τοσο καλοι, οσο σε αλλους τομεις και λογω του γεγονοτος οτι οπου υπαρχουν πολλες γυναικες σε ενα επαγγελμα οι μισθοι ειναι συνηθως κατωτεροι σε συγκριση με αλλα επαγγελματα οπου οι ανδρες ειναι πλειοψηφια...
Παρακολουθώ τα σχόλια που γίνονται για την εκπαίδευση στο blog σου ,η άγνοια για την εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι πλήρης,και εν πολύς στερεότυπη.Επειδή υπηρετώ στο χώρο αυτό θα μου επιτρέψεις να γνωρίζω αρκετά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πούμε αλήθειες και ψέματα.
Είναι ψέμα ότι δεν είναι καταρτισμένοι οι εκπαιδευτικοί παιδαγωγικά,επιστημονικά και διδακτικά.
Είναι ψέμα ότι το πρόβλημα είναι οι αμοιβές των εκπαιδευτικών.
Είναι ψέμα ότι δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εκπαιδευτικών ακριβώς το αντίθετο.
Είναι ψέμα ότι φταίνε οι υποδομές.
Είναι ψέμα ότι αν θα δοθούν περισσότερα χρήματα θα βελτιωθεί η κατάσταση.
Είναι αλήθεια ότι η εκπαίδευση πάσχει στις οργανωτικές της δομές.
Είναι αλήθεια ότι σπαταλούνται πολλά χρήματα με σχετικά μέτριο αποτέλεσμα.
Είναι αλήθεια ότι δεν καλλιεργεί τις ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών.
Είναι αλήθεια ότι έχει αγκυλώσεις που έχουν να κάνουν με συνδικαλιστικές διεκδικήσεις στον εργασιακό τομέα.
Είναι αλήθεια ότι επικρατεί δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία σε ένα επάγγελμα που δεν είναι επάγγελμα αλλά λειτούργημα.
Είναι αλήθεια ότι απέχει από το Φιλανδικό μοντέλο.
Είναι αλήθεια όμως ότι παρέχει δωρεάν γνώση σε όποιο θέλει και αγαπά τη γνώση.
Τέλος μια μεγάλη αλήθεια αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που το πετροβολούν από παντού μόρφωσε όλους εμάς που κάνουμε αυτά τα σχόλια και πολλούς άλλους που διαπρέπουν σε πολλούς τομείς.
Έχω μαθητή διακεκριμένο Καρδιολόγο,έχω μαθητή διακεκριμένο Μηχανικό που φτιάχνει γέφυρες στο Παναμά,έχω μαθητές που εργάζονται σε Ελληνική εταιρία πληροφορικής που κάνει προγράμματα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και ανταγωνίζεται, ναι είναι αλήθεια τη Μicrosoft ,γνωρίζω προσωπικά απόφοιτο του ΕΜΠ που επελέγει με το βιογραφικό της και εργάζεται στη Δανία στη microsoft ,αν γράψω τα πρόσωπα που μόνο εγώ γνωρίζω και έχουν τελειώσει από ταπεινά δημόσια σχολεία ,από ταπεινούς εκπαιδευτικούς από ταπεινούς γονείς θα γράφω σελίδες.
elva καλημερα,20 πιασαμε σημερα στο θερμομετρο,ολα καλα αλλα εκει ψηλα στον βορρα δεν εχετε ''παιχνιδακια'' που ακουνε στο ονομα, τουρκια, αλβανια,σκοπια,βουλγαρια και με αυτα τα ''παιχνιδακια'' τα χρηματα επενδυονται σε αεροπλανακια,υποβρυχιακια και αλλα ακια, εκει δεν βγαζουν προγραμματα πρωην κυριες διαπλεκομενων και ο καθε υπουργος παιδειας που τοποθετειται απο την εκαστοτε κυβερνηση δεν κανει τον βεληγκεκα στους αντιθετους πολιτικα και αλλαζει το συστημα με οτι του κατεβασει η κουτρα του, τουλαχιστον στην ελλαδα ποτε δεν ακουσαν τους αμμεσα εμπλεκομενους, δασκαλους, καθηγητες, μαθητες, γονεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαλημερα α Κενταύρου
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δικαιωμα της γνωμης ειναι σεβαστο και το οτι καποιων η γνωμη,για την εκπαιδευση στην Ελλαδα, διαφερει,δεν σημαινει οτι ειναι και λαθος.Θα μου επιτρεψεις να πιστευω οτι ειναι δυσκολο να γνωριζει κανεις τι ισχυει για ΟΛΟΥΣ τους εργαζομενους σε ενα συγκεκριμενο επαγγελμ. χωρο.
Τι θελω να πω με αυτο; Υπαρχουν εκπαιδευτικοι που τελειωσαν πριν 40 χρονια και αλλοι που διοριστηκαν σχετικα γρηγορα, ετσι ολα τα πτυχια δεν ειναι της ιδιας 'επαγγελματικης αξιας'...
Σχετικα με τη καταρτιση να πω εχω υπ οψι μου καποιες κατηγοριες εκπ/κων που εξομοιωσαν πτυχια με εντελως εξευτελιστικους τροπους & με την ανοχη των υπηρεσιων τους οποτε ΔΕΝ ειναι ολοι ισοι και ομοιοι και φταιει φυσικα το κρατος με τη πολιτικη του "διαιρει και βασιλευε" που εφαρμοζει, οχι μονο στους εκπαιδευτικους, αλλα σε πολλες κατηγοριες εργαζομενων!
Εγω πιστευω οτι ΚΑΙ οι καλυτερες αμοιβες συμβαλλουν στο ολο κλιμα και ετσι καποιοι εκπαιδευτικοι θα συγκεντρωθουν στο χωρο δουλειας τους και δε θα ασχολουνται με ιδιαιτερα για να συμπληρωνουν το εισοδημα!
Ακουμε για κενα και μη επαρκη αριθμο εκπ/κων καθε χρονια με αποτελεσμα τη μη σωστη λειτουργια καποιων σχολειων. Φυσικα ειναι ΚΑΙ θεμα κακης οργανωσης, αλλα τωρα διαβαζουμε για περικοπες στη παιδεια και αυξηση του αριθμου μαθητων σε καθε ταξη τι να πει κανεις; Μας πανε προς τα πισω....
(συνεχεια…)
α Κενταύρου
ΑπάντησηΔιαγραφή(συνεχεια…)
1. Οι υποδομές, απο μονες τους σαφως δεν φταινε, αλλα οπως και να το κανουμε τα πραγματα δεν μπορει να ειναι ποτέ τα ιδια οπως σε χωρες οπου υπαρχουν υποδομες.
2. Δεν πρεπει να μας πειραζει οτι θα μειωθουν τα κονδυλια για τη Παιδεια;
3. Η εκπαίδευση οπως κλπ επαγγελμ. τομεις πάσχουν στις οργανωτικές τους δομές, μια δικαιολογια που ακουγεται χρονια τωρα γιατι τοτε δεν διορθωνεται;
4.Για τη Παιδεια σπαταλούνται λιγοτερα χρηματα απ ο τι για την αμυνα και τα οπλα που μας υποχρεωνουν οι..συμμαχοι και εταιροι μας να αγορασουμε.
5.Κανενα δημ. εκπ/κο συστημα δεν ασχολεται με το να.καλλιεργεί τις ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών, απλα επειδη δεν υπαρχει χρονος.
6.Αλλοιμονο αν δεν υπηρχαν συνδικαλιστικές διεκδικήσεις στα επαγγελματα και αναφερομαι στις υγιεις διεκδικησεις οχι αυτες που γινονται για να κοροïδευουν τους εργαζομενους!
7.Κατακριτεα η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία αλλα δεν συμφωνω με τον ορο "λειτούργημα", που παραπεμπει σε εκκλησια και ισως διατυπωνεται ετσι ακριβως για να αποτρεπει κατηγοριες εργαζομενωνα απο το να απεργουν και να διεκδικουν καλυτερη Παιδεια για τους μαθητες και καλυτερους εργασιακους ορους γι αυτους.
8.Το Φινλανδ. μοντέλο φτιαχτηκε για τις αναγκες της Φινλανδιας. Ας διαμορφωσουμε και εμεις καποτε ενα αντιστοιχο μοντελο, με τη συμμετ. ολων των ενδιαφερομενων φορεων, που να εξυπηρετει τις δικες μας αναγκες για την Εκπαιδευση.Τελος αυτό το εκπ. σύστημα που αναφερεσαι, φτιαχτηκε πολλα χρονια πριν και με αλλες συνθηκες, τι εχει λοιπον γινει απο τοτε μεχρι σημερα και που αποβλεπει; Γιατι ολα τα μοντελα εχουν ενα στοχο, ποιος ειναι λοιπον ο στοχος αυτου του μοντελου, που ακολουθουμε πιστα χρονια τωρα; Οσο για τα 'ιδεωδη' που περιπλεκεται εκει και η θρησκεια,δεν εχω δει σε κανενα κρατος να ανακατευεται τοσο πολυ η εκκλησια οσο στην Ελλαδα, Αραγε θα δουμε ποτε το διαχωρισμο τους;
Αυτο το συστημα δεν ηταν εντελως..δωρεαν, Οι γονεις μας παντα με το χερι στη....τσεπη, απο το πετρελαιο καθε χειμωνα για τις αιθουσες μεχρι τα φροντηστηρια και τις ξενες γλωσσες που μαθαμε. Τι...δωρεαν παιδεια ειναι αυτη λοιπον;
Οι Φινλανδοι γειτονες, ομως, οπως και οι Σουηδοι, σαν γονεις δεν εχουν δωσει μία απο τη τσεπη τους για την εκπαιδευση των παιδιων τους και μας ειρωνευονται οταν ακουνε για ..."δημοσια παιδεια" που ομως συνεχως πληρωνουμε στην Ελλαδα! Εδω και δεν δινουν, αλλα σε πληροφορω και πολλες γλωσσες μαθαινουν στο σχολειο και δεν ξερουν τι θα πει παραπαιδεια! Οσο για την Ελλαδα δεν ειμαι πια σιγουρη οτι θα ισχυει ες αει η παλια "καλη μας φημη", ειδικα τωρα που στο μελλον προκειται να γινουν ακομη περισσοτερες περικοπες & συγχωνευσεις! Δυστυχως οταν βγει κανεις στη ξενη αγορα καταλαβαινει οτι η καταγωγη μας απο Ελλαδα δεν αποτελει καμμια εγγυηση οτι θα προτιμησουν εμας, απο αλλους υποψηφιους για μια θεση εργασιας! Για τους Φινλανδους, ομως, π.χ οι πιθανοτητες ειναι σαφως μεγαλυτερες!
Kαλημερα φιλε Δημητρη
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχως που εμεις δεν εχουμε τετοια..'παιχνιδακια' για να χρειαστει να επενδυονται χρηματα σε..αεροπλανακια,υποβρυχιακια, αλλα και εσεις που δυστυχως εχετε εκει κατω, τι ειδους πολιτικη ασκειται απο τις κυβερνησεις αυτες για να αποτρεψουν τους κινδυνους; ΤΙΠΟΤΑ! Σε λιγο οταν μοιρασουν και παλι το Αιγαιο οι ..συμμαχοι μας θα το καταλαβουμε καλυτερα ;(
Μα και βεβαια δεν κανουν τα εδω προγραμματα σπουδων οι διαπλεκομενοι,ες και το συστημα δεν αλλαζει τοσο, οσο στην περιπτωση της Ελλαδας. Τωρα με τους συντηρητικους μας τα χαλασαν βεβαια ακομη περισσοτερο,αλλα θα δουμε τι θα γινει και οταν βγουν και οι αλλοι. Εχουμε εκλογες το φθινοπωρο και θα δουμε...
Σιγουρα εχεις δικιο οταν λες οτι δεν ρωτουν τους αμεσα ενδιαφερομενους, παρα κανουν οτι τους πει η ΕΕ χωρις καν να ενδιαφερθουν για τις ιδιαιτεροτητες των προβληματων και τις αδυναμιες που υπαρχουν...
Ετσι μονο ...παιδεμα ειναι και καθολου Παιδεια!
Καλη σου μερα ;)
Επειδή πιστεύεις τα πολλά λόγια δεν είναι φτώχεια ας συνεχίσω στο περί λειτουργήματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο επάγγελμα του εκπαιδευτικού ,του γιατρού,του ηθοποιού επειδή έχουν να κάνουν με βασικές ανάγκες του ανθρώπου την υγεία,τη γνώση,τη καλλιέργεια ,το πολιτισμό απαιτούν μια ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση και μια ιδιαίτερη αντιμετώπιση, ο ασκών το επάγγελμα πρέπει να έχει ή να αποκτήσει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.Όλα τα επαγγέλματα έχουν την αξία τους και είναι ισότιμα η κοινωνία τα παραπάνω επαγγέλματα τα διακρίνει και τα ονομάζει λειτούργημα όχι με στόχο να τα αμείψει περισσότερο ή να τα θεωρήσει υπέρτερα, αλλά για να τονίσει στους υπηρετούντες αυτά εφ όσον τα ακολουθήσουν, η κοινωνία θα έχει κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις.Είναι πχ ασύμβατες κάποιες συμπεριφορές με το εκπαιδευτικό επάγγελμα διότι πρέπει ο ασκών αυτό να λειτουργεί σαν πρότυπο,όπου τα λόγια του να συμβαδίζουν με τις πράξεις.Πως να ασκήσεις αγωγή όταν σαν άτομο δεν έχεις τις προϋποθέσεις.
Είναι προς τιμή των συνδικαλιστικών εκπροσώπων του κλάδου μας που συνήθως είναι αριστεροί,οι οικονομικές διεκδικήσεις πάντα συνδέονται σε ένα πλαίσιο αιτημάτων με στόχο τη βελτίωση της παιδείας.Στην τελευταία σου παρατήρηση θα αντιτείνω παρ όλη τη δυσφήμηση που έχει γίνει διεθνώς στο όνομα Ελληνας εν τούτοις οι ικανοί Έλληνες κατορθώνουν να διαπρέπουν διεθνώς.Ενας μαθητής του δικού μου σχολείου πέρυσι πήρε το τρίτο βραβείο από τη NASA με θέμα την αεροναυπηγική.Ευχαριστώ για το διάλογο.
Καλησπέρα και πάλι Ελοά από τα μακρινά κανάρια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με αυτό που με ρώτησες ναι είναι αρκετά ικανοποιημένοι με τα χρήματα όπως επίσης και με την δουλειά.
Όσο για την Ελλάδα που μιλάτε, επειδή έτυχε να τελειώσω πριν λίγα χρονια το σχολειό (κοντά δεκαετία) μπορώ να έχω άποψη και είναι διαφορετική από ότου Κενταύρου! Όντως και από το δικό μου σχόλιο βγήκαν επιστήμονες και μεγάλα μυαλά, όμως το ίδιο το σχολειό δεν βοηθησε καθόλου σχεδόν σε αυτό! Αν δεν προσπαθούσαμε ο καθένας μονος του το σχολειό ήταν ανίκανο να βοηθήσει. Ευτυχώς υπήρχαν μερικοί μεγάλοι δάσκαλοι (μειοψηφία) που μας βοήθησαν στην πορεία μας. Κατά τα αλλα ακόμα και τα ελάχιστα απαραίτητα (p.x. επαγγελματικός προσανατολισμός) γινόταν με έναν απίστευτα πρόχειρο τρόπο από εκπαιδευτικούς ακατάρτιστους που γέμιζαν ώρες και χωρίς όρεξη... και δεν μιλάω μονο για το δικό μου σχολειό αλλα και για πολλά αλλα πανελληνίως αφού αυτά τα θέματα τα συζητάμε και στο πανεπιστήμιο...
Εχοντας αφορμη αυτη σου την αναρτηση και το νεο νομοσχεδιο του υπ. Παιδειας που εγινε γνωστο σημερα εδω, θα ηθελα να ζητησω κατι
ΑπάντησηΔιαγραφή(απαντησε μου ειτε εδω ειτε σε νεα αναρτηση)
Αν γνωριζεις, μπορεις να μας γραψεις και δυο λογια για το πως λειτουργει εκει η 3βαθμια εκπαιδευση;
Ευχαριστω, καλο βραδυ.
Καλημερα α Κενταύρου
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ καλα εκανες και συνεχισες το διαλογο,αλλωστε γι αυτο υπαρχουν τα blogs. :)
Δεν αμφιβαλλω καθολου οτι καποια επαγγελματα απαιτουν μεγαλυτερη ευαισθητοποιηση απο άλλα. Απο την αλλη, ομως, πιστευω οτι οταν καποιος αγαπαει τη δουλεια του και ειναι π.χ γιατρος χρειαζεται να του λενε οτι τελει.. 'λειτουργημα' για να καταλαβει ποσο πολυτιμες ειναι οι υπηρεσιες του προκειμενου να σωσει μια ζωη; Νομιζω δλδ οτι καπου καποια πραγματα θα πρεπει να ειναι αυτονοητα και λογω της παιδειας που καποιος λαμβανει για να γινει π.χ γιατρος, εκπ/κος κλπ.Δεν πιστευω δλδ οτι με τους τυπους σωζεται η εννοια. Για μενα αν καποιος ειναι ευσυνειδητος θα κανει τη δουλεια του σωστα, αν δεν ειναι δεν παιζει ρολο κανενας επιπλεον χαρακτηρισμος ενος επαγγελματος και καπου εχω κουραστει να ακουω λογια και μονο λογια, ενω χανουμε τη...πραξη!
Για παραδειγμα κανεις δεν θεωρει εδω το εργο του γιατρου /του εκπαιδευτικου σαν 'λειτουργημα' αλλα πιστευω οτι η πλειοψηφια φροντιζουν να κανουν τη δουλεια τους οσο πιο καλα μπορουν!
Οι ικανοί Έλληνες, που αναφερεις, δεν ειναι τιποτα αλλο απο ικανους πολιτες ολου του κοσμου που ανεξαρτητα απο χωρα θα εκαναν
ο τι μπορουσαν για να διαπρέψουν διεθνώς. Δεν νομιζω οτι εχει να κανει με την Ελληνικοτητα, αλλα με τη φιλοδοξια του ατομου, γενικα.
Δημο
Γεια σου! Ευχαριστω για την απαντηση και πιστευω οτι σε καλυπτει το παραπανω μου σχολιο στον @α Κενταυρου.
αντωνη
Διαβασα για το νεο νομοσχεδιο και ισως σε επομενη αναρτηση γραψω κατι και για τη τριτοβαθμια εκπαιδευση, αλλα για τη περιπτωση της Σουηδιας, που τουλαχιστον γνωριζω.
Καλη σου μερα