8.9.13

«Sister» - Eνας κόσμος που φαινομενικά ευημερεί!




Χθες ειδα μια ακομη ταινια, απο τη δανειστικη (και γι αυτο ..πολυτιμη ακομα!) βιβλιοθηκη της περιοχης μας. H ταινια ηταν της Γαλλο-ελβετης σκηνοθέτιδας Ursula Meier και ειναι μια ακομη ιστορία που μιλαει για κοινωνικα προβληματα στην Ευρωπη των αυξανομενων ανισοτητων, ή της ευκαιριας για περισσοτερη …εκμεταλλευση της δυστυχιας των αλλων, (εξαρταται πως το βλεπει κανεις).

Eιναι μια ακομη κριτικη ματιά στους outsiders της Ελβετικης κοινωνιας και θα επρεπε τετοιες ταινιες να προωθουνται περισσοτερο, ωστε να διαλυουν μυθους για την πλασματικη ευημερια χωρων οπως η Ελβετια, Σουηδια κ.α οπου τα προβληματα υπαρχουν αλλα σε πολλες περιπτωσεις κρυβονται επιμελως κατω απο το...χαλί!   

Η αφηγηματική γραφή της ταινιας παραπέμπει σε ντοκιμαντέρ και ειχε προταθει μαλιστα και για Οσκαρ στη κατηγορία της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Στα γαλλικα ο τιτλος ειναι L'Enfant d'en haut (2012), και κατι τετοιες μη..Xoλυγουντιανες παραγωγες τις …κυνηγαω πως και τι γιατι θιγουν θεματα που συνηθως δεν συναντα κανεις στις εμπορικες. Στα Σουηδικα την βρηκα με τον τιτλο «Syster» και στα ελληνικα πλασαρεται με τον τιτλο «Η αδελφη μου». 

Ο 12χρονος Simon ζει με την 25χρονη αδελφή του Louise, σε μια φτωχικη περιοχη κάτω από ένα πλουσιο Eλβετικο θέρετρο σκι και για να επιβιωσει ανεβαινει κάθε μέρα με το τελεφερίκ στο θέρετρο οπου εκει κλέβει εξοπλισμο από τους πλούσιους παραθεριστες για να τα πουλησει. Η ομορφη ανωριμη αλλα και απαθης αδερφή του, δειχνει να επαναπαύεται στην "δουλεια" του μικρού αδερφού της, ενώ ένα μυστικό τους, (που βγαίνει στην επιφάνεια στη  μεση της ταινιας), τους φέρνει αντιμέτωπους με την πραγματικότητα.  

Η κοινωνικη αντιθεση μεταξυ του πλουτου των παραθεριστων του θερετρου και της φτωχειας του Simon, που όπως φαίνεται ειναι ορφανός, αλλά συμπεριφέρεται σαν πολυ μεγαλυτερος στη καθημερινη του ζωη, ειναι φανερη απο την αρχη, σε μια χωρα που οπως η Ελβετια υποτιθεται οτι βρισκεται σε οικονομικη ευπραγια. 

Η μοναξιά, η έννοια της οικογένειας, οι κοινωνικες αδικιες ειναι μονο μερικοι απο τους προβληματισμούς της ταινιας, αλλα στο δεύτερο μέρος της ταινίας, όταν ο θεατης πιστεύει ότι εχει καταλαβει την υποθεση, έρχεται η ανατροπή και κανει  τη μεγαλη διαφορα. Εξαιρετικοι και οι δυο πρωταγωνιστες στο ρολο τους, αν και αγνωστοι μεχρι τωρα. Στη ταινια εμφανιζονται επισης και καποιοι αλλοι πιο γνωστοι ηθοποιοι, οπως η Gillian Anderson και ο Martin Compston. 

Ειναι η ιστορια ενος μικρου αγοριου σ εναν αδικο κοσμο προσπαθωντας να ισορροπησει μεταξύ της εξαπάτησης και της ανάγκης για αγάπη και τρυφερότητα, ενω ταυτοχρονα ως θεατες εχουμε την ευκαιρια να ριξουμε μια ματια στα βάθη ενος κοσμου που …φαινομενικά ευημερει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Tα ...πολλά λόγια δεν ειναι...φτώχεια! (Οι νεοφιλελευθερες,... ''σοσιαλδημοκρατικές'' και ..φασιστικές πολιτικες, ομως;)