9.3.14

Αυτή είναι η θέση της γυναίκας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας;


Χθες ηταν η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και μεσα στην εβδομάδα εγινε και  το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου εμφανίστηκε ολη η αυτοκινητοβιομηχανία . 

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με κάποια γεγονότα από την ACEA , την επαγγελματική ένωση του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας .

*12,9 εκατ. άτομα απασχολούνται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη , δλδ 5,3% του συνόλου των εργαζομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 


* Τα έσοδα από τον τομέα αντιπροσωπεύoυν το 6,9% του ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

* Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος τομέας στην έρευνα και την ανάπτυξη στην Ευρώπη και επενδύονται €32 δισεκατομμύρια , ποσό που αντιστοιχεί σε 285 δισ. ευρώ ετησίως . 

*Μηχανοκίνητα οχήματα αντιπροσωπεύουν €385 δισεκατομμύρια, που ισοδυναμεί με 3 425 δισ. ευρώ φορολογικών εσόδων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Θα μπορούσε να πει κανεις ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σημαντική και οτι ειναι μια μεγαλη δύναμη για την οικονομία και την κοινωνία . Αυτο ισχυριζονται συνήθως και οι ίδιοι διευθυντές, αν οχι τιποτα αλλο όταν επισκέπτονται τα θεσμικά όργανα της ΕΕ στις Βρυξέλλες για να ασκήσουν πιέσεις.  

Καμμια απο τις αυτοκινητοβιομηχανιες  της Ευρώπης δεν έχει γυναίκα πρόεδρο. Από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανιες στον κόσμο  απ όσο γνωρίζω, είναι μονο η Mary Barra, στην General Motors .Αλλά υπήρχαν γυναίκες στο Motor Show. Να μερικές φωτογραφίες του πώς παρουσιαζονταν εκει.

Infinity (Nissan)

Πριν από ακριβώς ένα χρόνο πήρα συνέντευξη απο τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της FIAT Chrysler, τον Sergio Marchionne, σχετικά με τις ..ελαφρα ντυμενες γυναίκες στα αυτοκίνητα του . Είναι επικεφαλής της έβδομης μεγαλύτερης  αυτοκινητοβιομηχανιας στον κόσμο που παράγουν 4,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο. Διετέλεσε επίσης πρόεδρος της ισχυρής εμπορικής ένωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας , ACEA , όπου αργοτερα παραιτήθηκε . Τον ρώτησα μεταξύ άλλων αν θεωρούσε ότι το φαινόμενο συνδέεται με σύγχρονο μάρκετινγκ.

-Νομίζω ότι αντιπροσωπεύουν τη γυναικεία ομορφιά , έτσι δεν βρισκομαι σε δύσκολη θέση και επισης νομιζω ότι οι περισσότεροι άνδρες, στο χωρο αυτο, θα συμφωνήσουν μαζί μου.

( Ακουγονται γέλια από τους άλλους )


Φέτος , ειχα άλλη μια ευκαιρία. Ήταν μια Τρίτη και  άρπαξα το μικρόφωνο στην αίθουσα που ήταν γεμάτη από δημοσιογράφους απ όλο τον κόσμο . Ήμουν ο μόνος που έκανε μια ερώτηση σχετικά με το θεμα.

 
''Σας ρώτησα περισυ, του ειπα, αν θεωρουσατε ότι ήταν μια καλή ιδέα να έχετε μισόγυμνες γυναίκες , και τοτε ειπατε οτι σας αρεσε η ιδεα . Πώς βλεπετε το θεμα φετος
;''

-Ξέρω ότι σου έδωσα λάθος απάντηση περισυ και μπορώ να επιβεβαιώσω τώρα την απάντηση, ειπε γελώντας.


H Fiat Chrysler ειχε ζημιά στην Ευρώπη (
η οποια εταιρεία συνυπολογίζεται μαζί με τις θυγατρικες στη Μέση Ανατολή και την Αφρική ) από € 520.000.000 , που αντιστοιχεί σε 4,6 δισ. SEK το 2013 .


Προχωράμε στην Opel .

Η Opel εχει κάνει , οπως και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη μεγάλες απώλειες , μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2013 ειχε η GM Europe , (η οποία ουσιαστικά ειναι η Opel), μια απώλεια 2,2 δισ. ευρώ. Έχει ένα δύσκολο σχέδιο για την επίτευξη κερδοφορίας το 2016 . 

Η Opel αναλαμβάνει τώρα το μερίδιο αγοράς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Karl-Thomas Neumann έχει προσλάβει την Tina Müller, διευθυντρια μάρκετινγκ και επικεφαλής της εταιρίας - που στην Opel είναι μια υψηλοβαθμη θεση. Είναι ένα μέλος της ομάδας διαχείρισης με πολύ λίγες γυναίκες στο υψηλοτερο κλιμακιο του κλάδου. Προερχεται από την ομάδα Henkel KGaA, που μεταξυ αλλων συμπεριλαμβανε προιοντα μάρκετινγκ και καλλυντικα . Ήταν το 2010, οταν διορίστηκε ως Διευθυντρια Marketing της χρονιάς στην Ευρώπη από την εταιρεία συμβούλων Booz .
 
Πήρα μια συνέντευξη απο  την Τίna Müller , η οποία προβαίνει σήμερα σε ενα 
«συνολικο makeover» της μάρκας Opel . Στη συνέχεια, μίλησε μεταξύ άλλων για το νέο μικρό της Opel, το Adam, αγοραζεται από νεαρές γυναίκες κατα 70% και ότι είναι σημαντικό για ολόκληρη τη μάρκα Οpel .



Καθίσαμε σε μια αίθουσα συσκέψεων λιγα μόλις μέτρα από το περίπτερο της Opel.


-Έχετε πολυ ελαφρα ντυμενες γυναίκες να στέκονται διπλα στα αυτοκίνητα στην εκθεση. Είναι κατι που συμβολιζει το σύγχρονο μάρκετινγκ σας; Αρχίζει να γελάσει αυθορμητα. 


-Είναι μια καλή ερώτηση. Οφείλω να ομολογήσω. Έχετε δίκιο. Είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το χρειαζόμαστε. Παίρνω πάντα την απάντηση οτι οι επισκέπτες της έκθεσης εξακολουθουν να είναι σε μεγάλο βαθμό άνδρες και τους αρεσει (να βλεπουν γυναικες). 

Aνησυχειτε ότι το μισο του πληθυσμού - οι γυναίκες - πιστεύουν ότι η Opel τους αποκλείει; 

-Όχι. Τα αυτοκίνητά μας στρέφονται κατα πολυ στις γυναίκες. Στη συνέχεια, διακοπτει ένας από τους διευθ. Τύπου της Opel , που βρίσκεται δίπλα στη Müller.

Εχουμε, επίσης, έναν άντρα που στέκεται διπλα στο αυτοκίνητο, λέει. Και η Opel είναι στην πραγματικότητα η μόνη μάρκα που επίσης -τουλάχιστον μερικές φορές- εχουν και έναν νεαρό άνδρα διπλα αυτοκίνητά τους. 
Eσεις τι πιστεύετε για το ίδιο  φαινόμενο - τις μισόγυμνες γυναίκες να εμφανιζονται στα αυτοκίνητα; 

-Σε γενικές γραμμές , πιστεύω ότι του χρονου δεν θα είναι απαραίτητο πια , λέει η Tina Müller. Γελάει. 
- Ας πω το εξής: Μπορώ να ζήσω και χωρίς αυτό, λέει .

Εγραψα μετα μια εκτεταμένη συνέντευξη με Tina Müller και το έργο της με τη μάρκα Opel .


Ήταν φέτος ένας σημαντικός αριθμός από μάρκες στην επικρατούσα τάση που είχε μισόγυμνες γυναίκες στα αυτοκίνητα : Η Peugeot , η Kia και η Skoda τα είχαν όλα αυτά . 


Όμως, οι Σουηδικές μάρκες Volvo και Koenigsegg δεν είχαν . Και οι δύο είναι κερδοφόρες . 

Έγραψα το Δεκέμβριο ότι η βιομηχανία αυτοκινήτων της Ευρώπης έλαβαν ενέσεις κεφαλαίου ύψους 250 δισεκ. € τις χρονιες της κρισης 2009-2012.  

Η πλεονάζουσα παραγωγη στην Ευρώπη μετράει σε περίπου 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα.  
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων για το σύνολο του έτους, το 2012 , ειχαν οι Ευρωπαϊκες δραστηριοτητες της Fiat , η GM Europe (η οποία είναι ουσιαστικά η Opel) , η Renault , η PSA Peugeot Citroen, ζημίες ύψους 5,2 δισ. ευρώ .

Mτφ απο Svd

4 σχόλια:

  1. Κάτι τέτοιο συνέβαινε (περισσότερο στο παρελθόν) και σε εκθέσεις πληροφορικής. Αλλά νομίζω έχει ελαχιστοποιηθεί το θέμα πλέον, μετά και από τον θόρυβο που γίνονταν αρκετές φορές, ειδικά σε πολύ έντονα σεξιστικές παρουσιάσεις... π.χ. φέτος για την CES δεν είδα κάποια δημοσίευση για σεξισμό... Και από όσο είδα σε videos ήταν νορμάλ τα πράγματα... Άλλωστε στην πληροφορική ήδη έχουν μπει πολλές γυναίκες στην παραγωγή (και σε διευθυντικές θέσεις) και δεν αντροκρατείται όπως παλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Rocean

      Ναι ευτυχως οπως γραφεται και στο αρθρο αρχιζει να φθινει το φαινομενο τετοιων σεξιστικων παρουσιασεων σε πολλες αυτοκινητοβιομηχανιες. Ο λογος ειναι κυριως, αυτο που λες, οτι ηδη η παρουσια ολο και περισσοτερων γυναικων σε υψηλοβαθμες θεσεις εχει καταφερει να αναδειξει τον σεξισμο και στην αυτοκινητοβιομηχανια, εναν μεχρι τωρα κατ εξοχην ανδροκρατουμενο τομεα επαγγελματικης δραστηριοητας! Ας ελπισουμε οτι η παρουσια γυναικων σε ολους τους τομεις θα συντελεσει στο να αλλαξουν καποια πραγματα προς το καλυτερο.

      Διαγραφή
  2. Μια από τις πιο ακραίες παρουσιάσεις που έκανε εταιρεία πληροφορικής ήταν αυτή της samsung πέρυσι, για την οποία έφαγε τρελό βρίσιμο...

    http://www.error.gr/?p=3869

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκετη ξεφτιλα, εχεις δικιο..Μετα απο τετοια παρουσιαση καμμια γυναικα δεν θα επρεπε να αγορασει προιοντα Samsung! ;((

      Διαγραφή

"Tα ...πολλά λόγια δεν ειναι...φτώχεια! (Οι νεοφιλελευθερες,... ''σοσιαλδημοκρατικές'' και ..φασιστικές πολιτικες, ομως;)